Uzman Grafik Tasarımcı Mark Misenheimer ile Baştan Sona Logo Tasarım Süreci
1.Adım: Projeyi
Muhtemelen Müşterinizden Ödeyin
Onlara web sitenizi yeniden inceletin, sonra bir buluşma
ya da telefon görüşmesi gerçekleştirin, önceki işlerinizden örnekleri birebir
veya e-posta yoluyla paylaşın. İhtiyaçları tartışın, neyi sevip neyi
sevmedikleri hakkında daha çok öğrenin, bütçeleri olup olmadığını ve ne kadar
süre olduğunu sorun.
2.Adım: Eğer müşteri
sağlanmış takdiri uygun bulursa
Müşteriye size beğenecekleri logoyu, beğenmeyecekleri
logoyu, akıllarında olan ya da sektörde hali hazırda geçerli olan renk planını
vb. söyleyecek sorular listesini “yaratıcı özetinizi” gönderin.
Herhangi bir işe başlamadan önce ücretin %50’sini ifade
eden değeri müşteriye imzalatıp faks, tarama, posta yoluyla siz göndertin. Eğer
müşteri biçilmiş değeri uygun bulmazsa, diğer firmayı seçip seçmeyeceklerini ya
da bu sefer devam etmeye karar vermeleri gibi durumların ortaya çıkabileceğini
kestirin. Bu, Pazar içerisinde nerede uyum bulacağınızı bilmenize yardımcı
olacak.
3.Adım: Elinizde biraz
dolar mı var? Güzel. Müşteriniz olarak iş sahasındaki aynı tür diğer firmaları
ya da organizasyonları rekabetçi biçimde araştırmaya başlayın, böylece eşit ve
umut verici şekilde rakipleriniz üzerinden yükselebileceğiniz logo ve
markalaşma görünümünüzü geliştirebilir, bu sayede müşterinize ve kendinize
yardım edersiniz.
Bilgisayarınıza düşük çözünürlüklü kopyalarınızı
kaydedin, sonrası için tekrar değinmek isterseniz ayrıca müşterilere görünen 70
logomuzun bulunduğu Büyük Logolar Kitabı ve 5 diğer kaynaklar gibi logo
kitaplarını yeniden inceleyin.
4.Adım: Müşterinizden
geri gelen yaratıcı özet sonucunda, bir parça kağıdın üstünde “kalem” adı
verilen eskiden kalma gereç parçası ile karalamaya başlayın!
Aklınıza gelen şeyleri çizmeye başlayın, Blackberry Creek
Topluluk Kilisesi logosu gibi durumlar için, “yaban mersinleri” çalışıp
çalışmayacağını görmek için sistemimden çıkmak zorunda olduğum bir şeydi.
Aydınger kağıdı çizimlerinizi birbiri üzerinde hareket ettirmenize izin
verecektir, o yüzden birkaç yaprak kullanın ve birleştirmesi, dönüşleri ve
benzerlerini inceleyin.
5 Adım: Logonun
iletişim amacını her zaman aklınızın ön safında tutun. Burada kral; kavramdır,
sadece havalı bir çizim, belirtke, karalama değil. Yaratıcı olmak istiyorsunuz,
ama sonunda, eğer logo ölçülerin ve formatların çeşitliliğini açıkça anlatmayıp
müşterinizin beklentilerini karşılamıyorsa, logonuz daha az başarılı olacaktır.
Tipografi seçimleriyle aynı.
Müşteriniz tekrar ne yapar? Vurgulanmaya ihtiyacı olan
firmanın kalitesi ile ilgili görsel sunumunuz nasıldır?
6.Adım: Çalıştıktan ve birkaç
günlüğüne huzur kiraladıktan sonra geri dönün ve biraz daha karalayın, ondan
sonra İllustrator’da biraz daha arıtmak için ilk 5’inizi alın. (bileşke vektör
doyanız olması için)
Karalama çizimlerinizi tarayın. Serbest olun fakat
İllustrator’ın güzel biçimlendirme aracını kullanın ve ilk 5’inizi içeri
çağırın. Biraz temizleyin ama çok fazla değil, o zamandan beri bunlardan sadece
biri kullanılacak (ya da kullanılmayacak)
7.Adım: Müşteriye
Illustrator’dan PDF olarak daha sıkı pürüzler verin.
8.Adım: Müşteriden
geribildirim alın, istedikleri düzenlemeleri not edin, inşallah şimdi onların
ilk tercihi üzerine çalışıyorsunuzdur. Doğru günde olduklarından emin olun ve
istenmeyen durumlar (değişiklik planına konmuş, hesapta olmayan eklemeler)’a
karşı uyanık olun.
9. Adım: Müşteriye
“Düzenlemeler, karşılaşma-1” logoları sağlayın.
10.Adım: Illustrator’da
seçilen logoyu kibarlaştırın ve mükemmelleştirip çeşitlendirin; ayrıca
logonuzun faks ya da fotokopide tutunabileceğinden emin olmak için birini tam
siyah ve beyaz yapın ve sonra renkli oluşturup siyah ve beyaz müşteriye önce
gösterin.
11.Adım:
“Düzenlemeler-karşılaşma 2” logolarını siyah ve beyaz olarak müşteriye sunun ve
sonra renkli halini gönderin. Renkler ile tüm logo genelindeki kavrayışları boş
yere etkilemek istemezsiniz.
12.Adım: Eğer
gerekliyse “Karşılaşma-3” düzenlemelerini yapın ya da müşteri uygun bulursa ve
siz de son şeklini verirseniz onun için final.eps veya doğal Illustrator
dosyası hazırlayın, arta kalan “Kusursuzdan daha az” kenarlar ve alanlar için logoyu genişletilmiş haliyle
ekranda yeniden incelediğinizden emin olun ve ayrıca tüm yazı tiplerini ana
hatlara dönüştürdüğünüzden (konvertlediğinizden) emin olun. Böylece nihai
logoda görülmemiş yazı tipi olmayacaktır.
13.Adım: Müşteri
çabucak öder ve Hawai’ye ücretsiz gezi ikramiyesi verir. Veya onun gibi bir
şey. Hemencecik ödeme yeterince iyi olurdu.
14.Adım: Müşteriden
Tak! Bir havale ve sıradaki proje! BOYAA! Bu yeni logoyu sitenizin örneğine
dahil etmeyi unutmayın ve aynı zamanda porfolyonuz (evrak çantanız) için
kopyasının çıktısını, sıradaki olası müşterinize göstermek için alın.
Yorumlar
Yorum Gönder