Uzman Grafik Tasarımcı Mark Misenheimer ile Baştan Sona Logo Tasarım Süreci

1.Adım: Projeyi Muhtemelen Müşterinizden Ödeyin

            Onlara web sitenizi yeniden inceletin, sonra bir buluşma ya da telefon görüşmesi gerçekleştirin, önceki işlerinizden örnekleri birebir veya e-posta yoluyla paylaşın. İhtiyaçları tartışın, neyi sevip neyi sevmedikleri hakkında daha çok öğrenin, bütçeleri olup olmadığını ve ne kadar süre olduğunu sorun.

2.Adım: Eğer müşteri sağlanmış takdiri uygun bulursa

            Müşteriye size beğenecekleri logoyu, beğenmeyecekleri logoyu, akıllarında olan ya da sektörde hali hazırda geçerli olan renk planını vb. söyleyecek sorular listesini “yaratıcı özetinizi” gönderin.

            Herhangi bir işe başlamadan önce ücretin %50’sini ifade eden değeri müşteriye imzalatıp faks, tarama, posta yoluyla siz göndertin. Eğer müşteri biçilmiş değeri uygun bulmazsa, diğer firmayı seçip seçmeyeceklerini ya da bu sefer devam etmeye karar vermeleri gibi durumların ortaya çıkabileceğini kestirin. Bu, Pazar içerisinde nerede uyum bulacağınızı bilmenize yardımcı olacak.

3.Adım: Elinizde biraz dolar mı var? Güzel. Müşteriniz olarak iş sahasındaki aynı tür diğer firmaları ya da organizasyonları rekabetçi biçimde araştırmaya başlayın, böylece eşit ve umut verici şekilde rakipleriniz üzerinden yükselebileceğiniz logo ve markalaşma görünümünüzü geliştirebilir, bu sayede müşterinize ve kendinize yardım edersiniz.

            Bilgisayarınıza düşük çözünürlüklü kopyalarınızı kaydedin, sonrası için tekrar değinmek isterseniz ayrıca müşterilere görünen 70 logomuzun bulunduğu Büyük Logolar Kitabı ve 5 diğer kaynaklar gibi logo kitaplarını yeniden inceleyin.

4.Adım: Müşterinizden geri gelen yaratıcı özet sonucunda, bir parça kağıdın üstünde “kalem” adı verilen eskiden kalma gereç parçası ile karalamaya başlayın! 

            Aklınıza gelen şeyleri çizmeye başlayın, Blackberry Creek Topluluk Kilisesi logosu gibi durumlar için, “yaban mersinleri” çalışıp çalışmayacağını görmek için sistemimden çıkmak zorunda olduğum bir şeydi. Aydınger kağıdı çizimlerinizi birbiri üzerinde hareket ettirmenize izin verecektir, o yüzden birkaç yaprak kullanın ve birleştirmesi, dönüşleri ve benzerlerini inceleyin.

5 Adım: Logonun iletişim amacını her zaman aklınızın ön safında tutun. Burada kral; kavramdır, sadece havalı bir çizim, belirtke, karalama değil. Yaratıcı olmak istiyorsunuz, ama sonunda, eğer logo ölçülerin ve formatların çeşitliliğini açıkça anlatmayıp müşterinizin beklentilerini karşılamıyorsa, logonuz daha az başarılı olacaktır. Tipografi seçimleriyle aynı.

            Müşteriniz tekrar ne yapar? Vurgulanmaya ihtiyacı olan firmanın kalitesi ile ilgili görsel sunumunuz nasıldır?

6.Adım: Çalıştıktan ve birkaç günlüğüne huzur kiraladıktan sonra geri dönün ve biraz daha karalayın, ondan sonra İllustrator’da biraz daha arıtmak için ilk 5’inizi alın. (bileşke vektör doyanız olması için)

            Karalama çizimlerinizi tarayın. Serbest olun fakat İllustrator’ın güzel biçimlendirme aracını kullanın ve ilk 5’inizi içeri çağırın. Biraz temizleyin ama çok fazla değil, o zamandan beri bunlardan sadece biri kullanılacak (ya da kullanılmayacak)

7.Adım: Müşteriye Illustrator’dan PDF olarak daha sıkı pürüzler verin.

8.Adım: Müşteriden geribildirim alın, istedikleri düzenlemeleri not edin, inşallah şimdi onların ilk tercihi üzerine çalışıyorsunuzdur. Doğru günde olduklarından emin olun ve istenmeyen durumlar (değişiklik planına konmuş, hesapta olmayan eklemeler)’a karşı uyanık olun.

9. Adım: Müşteriye “Düzenlemeler, karşılaşma-1” logoları sağlayın.

10.Adım: Illustrator’da seçilen logoyu kibarlaştırın ve mükemmelleştirip çeşitlendirin; ayrıca logonuzun faks ya da fotokopide tutunabileceğinden emin olmak için birini tam siyah ve beyaz yapın ve sonra renkli oluşturup siyah ve beyaz müşteriye önce gösterin.

11.Adım: “Düzenlemeler-karşılaşma 2” logolarını siyah ve beyaz olarak müşteriye sunun ve sonra renkli halini gönderin. Renkler ile tüm logo genelindeki kavrayışları boş yere etkilemek istemezsiniz.

12.Adım: Eğer gerekliyse “Karşılaşma-3” düzenlemelerini yapın ya da müşteri uygun bulursa ve siz de son şeklini verirseniz onun için final.eps veya doğal Illustrator dosyası hazırlayın, arta kalan “Kusursuzdan daha az” kenarlar ve alanlar için logoyu genişletilmiş haliyle ekranda yeniden incelediğinizden emin olun ve ayrıca tüm yazı tiplerini ana hatlara dönüştürdüğünüzden (konvertlediğinizden) emin olun. Böylece nihai logoda görülmemiş yazı tipi olmayacaktır.

13.Adım: Müşteri çabucak öder ve Hawai’ye ücretsiz gezi ikramiyesi verir. Veya onun gibi bir şey. Hemencecik ödeme yeterince iyi olurdu.

14.Adım: Müşteriden Tak! Bir havale ve sıradaki proje! BOYAA! Bu yeni logoyu sitenizin örneğine dahil etmeyi unutmayın ve aynı zamanda porfolyonuz (evrak çantanız) için kopyasının çıktısını, sıradaki olası müşterinize göstermek için alın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak

Tipografi Kurallarının Akıllıca Kullanımı