Kendiniz ve Tektabanca İşiniz için Markalaşma Sanatı


            Tıpkı büyük kurumlar için olduğu gibi, başarılı markalaşmak, tektabancalık işinin başarısı ve sadece kendi işinde çalışan bir web işçisi için zorunludur. Bunun sık sık gözden kaçırılması pek muhtemeldir, çünkü çoğu kişi ondan gelebilecek geniş kazançları fark etmez.

            “Marka Kimliği”ni düşünürken aklımızdan geçirdiğimiz ilk şey iyi bir logodur. Bir logo kendi işinde çalışan bir Tektabanca (Freelance) için harikalar yaratabilir, ama markalaşma kimliği tüm website gelişiminin, içeriğin, kartvizitlerin ve hatta çevirimdışı senaryoların ötesine gider.

            Bu yazıda, serbest çalışma işi kadar eşsiz olan bazı şeyler için markayı tanımlamanın yollarına ve başarılı markalaşmada doğru yoldan başlamak için ne yapılmasına gerektiğine yakından bakacağız. Özele girmeden önce bir markanın herhangi bir iş türüne nasıl yardım edeceğine bir göz atalım.

            İyi bir marka, bugün ve gelecekte başarıya kılavuzluk edecektir ve bu 9-5 işinde hiç geri püskürtülmek istemeyen kendi işinde çalışan kişi için esastır. Eğer doğru olarak oluşturduysam iyi bir marka:

·         Unutulmaz bir iş yaratacak

            Bu müşterilerin tekrar gelmelerini istetecek, kullanıcı sadakati oluşturacak.  Yeni alanlara genişlemek için işinizde temel ilkeler oluşturacak

Yeni bir proje başlatıldığında, marka başarılı biçimde atılmak için kullanılabilir.


·         İnanılırlığı doğrulayacak

Bu bir çok olası müşteriler arasında en ilgili olanıdır. Gereği gibi tamamlanınca doğru müşteriyi işaret edecektir. Bu tam olarak tarzınızı arayan doğru müşteriyi bulmanızı yardımcı olacaktır.

1-      İş Hedeflerini Belirleyin

            Bir kimse markalaşmanın tasarım sürecine başlamadan önce, markanın neyi iletmesini istediğini belirlemek zorundadır. Bunu yapmak için, genel olarak birkaç şeyi netleştirmek zorundayız, ilki serbest çalışma işinin amaçlarıdır. Markayı geliştirmenin ötesinde, iş amaçlarını belirlemek diğer yılların sayısı kadar yardımcı olacak. Biri için, işin en yüksek amaçlarını yerine getirmeye, daha küçük amaçlara yardım ederek uzun vadeli başarılara ulaşmakta daha proaktif olmanıza yardım edecek.Bu ayrıca sizi, gelecekte yönetebileceğiniz herhangi birine karşı işinizde lider, yolda ve otokontrollü biri olarak tutacaktır.Yoldan sapmak birçok işin başarısız olmasının ve çoğu tektabancanın en sonunda nefret ettikleri günlük işe geri dönmelerinin sebebidir.  Amaçlar ve iş planı yoldan sapmamanıza yardım edecek.
            Amaçlarınızı doğru dürüst ayarlamak için biraz zaman ayırın. Onları yazın, ayrıntılandırın ve üzerine eleştirel biçimde düşünün. Amaçlar, yıllardır süregelen tektabancalık (freelance) kariyerinin geleceği için planlanmasına yardımcı olabilir. Aşağıdakiler amaçlar kurulurken akılda tutulması gereken 10 maddedir.

·         Kesin olun

Nereye gidiyor olduğunuz görüşünü kaybetmek amaçsızlıktan gelen bir meseledir ama kesin olmayan amaçlar da bu sorunu yaratacaktır.

·         İş planı oluşturun

Bunun kendisinin ayrı bir makale olması gerekir, ancak amaçları yerine getirmede işin içine mali durumu ve araçları dahil etmek amaçları özetlemenin harika bir yoludur.

·         Uzun vadeli amaçlarınız boyunca kısa vadeli amaçlar geliştirin

İş amaçlarında en büyük rüyalara yönelmek kolaydır, yapmanız gerektiği gibi, ama daha kısa, daha fazla teknik hedefler başarının izini daha iyi takip edebilir.

·         Kendinizi adayın

Bu açık bir noktadır, ama amaçlarınızı gerçekleştirmenize yardım edecek, yapılmış yaşam tarzı değişikliklerini düşünün. Örneğin; hünerlerinizi geliştirmeyi dilerseniz, her gün için programınızda çalışmaya zaman ayırın.

·         Amaçları herkese açık yapmaya yardım edebilir.

Tektabancalık işinizi ve amaçlarınızı mümkünse halk ile özdeşleştirin. Eğer bu sadece aileniz ve arkadaşlarınızla paylaşmak oluyorsa, peki öyle olsun. Bu, amaçları tamamlamak için güdülemenize, işinizi yolda tutmanıza yardım edecek.

·         Gerçekçi olun

            Yüksek hayaller iyidir, lakin kısıtlı zamanınızda sakın başarılamayacak amaçlar tasarlamayın.

·         Maksada uygun amaçlara sahip olun

            Eğer amaç, sonunda biraz ya da hiçbir iş büyümesi sağlamıyorsa, amaçsızdır. Mesela; sakın her hafta işini halledemeyeceğiniz başka bir müşteri yüklenmek gibi bir amaç kurmayın, bu sadece yetişmek zorunda olduğunuz zamanı ve işinizi çeşitli yollardan pazarlamanızı sınırlar. Örneğin tek kişilik operasyondan daha fazla genişlemek konu ile ilgili bir amaç olurdu.

·         Her amaç için bir eylem planı oluşturun

“Bir gün kendi tasarım şirketimi açmak isterim” yeterince iyi değildir. Böyle amaçları tamamlamak için adım adım plan edinin. Diğer bir deyişle, amacı eyleme dökülebilir kılın.

·         Yeni bir amaç üzerine çalışırken her şeyi sağlam yerde tutun. Amaçlara erişmek, işin ve yaşam tarzının değiştiği anlamına gelir, o yüzden mali durumunuzun ve güvenlik biçiminizin süreç boyunca sımsıkı yerinde durduğundan emin olun.

·         Süreci çözümlemek için bir adım geri atın

            Bir sonraki amaç üzerine ne öğrendiyseniz alın. Örnek vermek gerekirse, eğer portfolyonuzu dahi iyi pazarlamaya çalışıyorsanız, hangi pazarlama stratejisi çalışıyor? Hangisi çalışmıyor?

2-      Hedef Kitlenizi Belirleyin

            İş ve kariyer amaçlarınızı belirledikten sonra, işinizi hayatta tutmak için kimi cezp etmeye ihtiyacınız olduğunu belirlemeniz gerekir.
            Bu insanlar pek tabiî ki müşterilerdir. İdeal müşteriniz kim? Müşterilerin ötesinde, grup projesi üzerine diğerleriyle çalışmaya (geliştirmeci, tasarımcı) istekli misiniz? İdeal eşiniz kim olurdu?
            Hedef kitle ürünleri satan ile ya da ziyaretçi sayısına yoğun biçimde güvenen diğer web sitesi birimleriyle ya da blogla çoğu kez daha ilgilidir. Yine de hizmetleri satmak farklı değildir. Birisi bunu ayırt etmek ve hedef kitlesini belirlemek için gerekli adımları atmak zorundadır.
            Markanın görsel olarak nasıl tasarlanacağının ve onun uzmanlıkla nasıl sunulacağının ikisi de doğru tipteki kişiye karşı eğilim gösterecektir.
            Bu kişinin markanızın yetişmesine yardım edecek türden biri olması gerektiği kadar, beraber çalışmak isteyeceğiniz de biri olmalıdır.
            Görünüşe göre İllüstratör’ü açmaya ve yeni bir logo tasarımına hazır olduğunuzda bir saniye daha bekleyin ve markalamanın görsel yönlerine hazırlanın.
            Aşağıdakiler; markanızın tasarım evresine atlamadan önce hedef kitlenizi öğrenmekle ilgili bazı sorulardır.

            Tasarım Tarzınız nedir?

            Eğer daha yaratıcıysa, özgün bir web sitesine ihtiyaç duyan gruplara başvurmak isteyebilirsiniz.

            Hangi düzeye yardım ve hitap etmeye isteklisiniz?

            Şu doğru ki, tüm müşteriler web teknolojileri anlayışının değişen seviyelerine ve genel teknolojiye sahipler.
            Web sitesini sürdürmek için kolayı sağlamakla sorumlu olacağınız, web dünyası ile ilgili hiçbir şey bilmeyen müşterinizin ilgisini çekmek ister misiniz? Ya da web uzmanları grubuyla haberleşip, nihai projeyi tek müşteriye mi göndermeyi tercih ederdiniz?
            Bu müşterileri de daha derinden kazıyabilir. Müşteriyi cezp etmek, örneğin tercih ediyorsanız, bu devam ettirilen site haberleşmenin daha kolay olduğu bir çeşit teknolojiye adanmıştır.
            “Çevirimdışı dünya” ile rastlaşan web sitesinin diğer türleri yine de daha basit web sitelerine ihtiyaç duyan müşteriyi tutar.

            Hangi işle ilgili sorumlu olmak isterdiniz?

            Çoğumuz, tektabancalıktan gelen tüm işlerden hoşlanmıyoruz. Özellikle web sitesi oluşturma dünyasında çoğu müşteri bizlerden tüm bunları yapmamızı istiyor. (tasarım, geliştirme, pazarlama ve fazlası)
            Tek bir alanda uzmanlaşsanız bile, hedef kitlenizin ortaklık projeleri arayan bir kısmına sahip olmak yararlı olabilir.
            Örneğin, bir tasarımcıysanız daha büyük bir projede ortaklık gayesiyle sizinle temasa geçebilmeleri için web geliştiricilerin hedef kitlenize dahil etmek isteyebilirsiniz.

            Kağıt üzerinde belirleyin

            Bu soruları sorup biraz daha araştırdıktan sonra hedef kitlenizi liste halinde yazın.
            Her parça “çok web deneyimi olan müşteriler” gibi tek türde kişi olmamalıdır.
            Daha ayrıntılı betimlemeye, daha fazla başarıya bir kere sahip oldunuz mu, markanın tasarım sürecine başlamanın tam zamanıdır.

            3. İş ismi

            Bu sizin kendi adınız mı ya da daha resmi ve yaratıcı ad mı?
            Bu sık sık gözden kaçırılan adımdır, ama bu web sitesinin son amaçları ile inanılmaz biçimde alakalıdır. Eğer bir gün bir firma sahibi olmayı ya da başka şekilde web uzmanları takımını geliştirmeyi planlıyorsanız, marka olarak verilmiş adınız uygun olmayabilir.
            Yinede; çoğu Tektabanca hala bazı işlerinde dış kaynak kullanımı yapıyorken, daima Tektabanca çalışarak işini büyütmeyi seçti. Her durumda fark var ve kişisel isim bu tip işleri iyiye götürür.
            Kişisel ismin çoğu müşteriyi cezp ettiği gibi büyük isimler de büyük projeleri çekebilir. Çalışma süresince yapmak istediklerinize bağlı olmak ziyadesiyle marka adına bağlıdır.
            En sade anlamıyla; başka isim daha çok yönlü olurdu ama marka olarak kendi adınız daha yakışıklı olurdu ve her biri farklı tür müşteriye yol gösterirdi.

4-      Logo

            Logo, markanın tasarım sürecinin ilk adımıdır. İşinizin onunla ayakta kalacağı tek grafiktir.
            Web sitenizin, içeriğin ve tüm diğer tasarım unsurlarının marka logosunu selamlama zorunluluğunun yanı sıra, müşteriye sattırmanın en büyük amacına yönelik de çalışmalıdır.
            Onu kendiniz tasarlasanız da, veya sizin yerinize yapması için başka birini kiralasanız da, onun nasıl görüneceğine karar verecek tek kişi olmanız gerekecek.
            Çoğu kez, konu onların marka tasarımına geldiğinde çok fazla yaratıcı kontrole sahip olmama izin veren müşteri edinirim. Yaratıcı kontrol daima takdir edilmişken, söz konusu marka olunca, bu kötü bir seçimdir.
            Tektabanca işinizin markasına yönelik araştırma ve plan oluşturmak için emin olun, böylece denetim altına almış olacaksınız.
            Şu ana kadar bu yazıda bahsedilen her şey ilk markanın tasarım safhasına girmektedir.

            İsim apaçık bir etkendir, ama hedef kitle ve işin amaçları ayrıca oyuna konacaktır. Logo tasarım aşamasına başlarken tüm bunlara ilişkin birkaç soruyu aklınızda tutun:

·         Doğru kitleyi cezp etmeye ihtiyacı olan logonun genel tarzı ne anlama geliyor?
·         Ne tür renklerin kullanılması gerekir? Renklerin farklı türleri, farklı duyguları kamçılamaktadır, bu müşteriyi fazlasıyla bağlar.
·         Değişkenliğin nasıl olması gerekir? Bu bir iş olarak sizin tektabancalığınızla nasıl büyüyecek?
·         Bunun web materyalleriyle olduğu kadar çıktı materyalleriyle de iyi biçimlendirilmiş olmasına ihtiyaç var mı?
·         Nasıl bir şekilde olması gerekiyor, genel olarak (daha yuvarlak/ kare ya da dikdörtgen). Üzerinde hangi materyalleri kullanacağınız ve içerikle birleştiğinde ihtiyacı olacak biçimlendirme ile yapacak çok şeyi var.

5-      Web site tasarımınız, kartvizitiniz ve diğer her şey
       
            Şimdi, bir logonuz var; tasarım gerektirecek hemen hemen her şey için tasarım sürecini incelediniz, tasarım sürecini bitirmek için sadece bir parça planlama daha gereklidir.
            Eğer markanız çok kişisel ise, el çizimi bir web site tasarımı, bir bütün olarak logo ve markayı güzelce övebilir. Eğer ki marka web 2.0 ise; düz ve parlak web sitesi, göz alıcı kartvizit ve hoş, üst düzey sabit ve diğer yazılı materyaller isteyeceksiniz.
            Çünkü tasarımınızın geri kalanı her şeyden önce logonun kurulmasına ihtiyaç duyar, hedef kitlenin ve iş amaçları tamamlamalarının çoğu kendiliğinden yerine gelecek. Hala markayı daha ileriye geliştiriyormuş gibi onları aklınızda tutun. Amaç görüşlerinizi kaybetmeyin ve daima planladığınız benzersiz mesaja ait olun.

            Renkler, tel çerçeve (wireframe) ve bu portfolyo üzerinde durulan tüm çalışmaların tamamı tıpkı logo gibi soyuttur. Ayrıca çok temizdir.

6-      “Asansör Sunumu” kadar yazın
       
            Asansör sunumu, bir projeyi ya da sunumu asansör yolculuğu süresince (yaklaşık 30 saniye kadar) anlatabilme sanatıdır.
            Muhtemelen satmak için hazır edilmiş adımınız varken, nesnelerinizi satmak için küçük bir konuşmayı önceden planlamak, ihtiyacınız olan her şeyi dahil etmenize yardımcı olabilir.
            Yine de, her yıl genişleyen web teknolojileri işi gibi, asansör sunumları da çevirimiçi tektabancalar (freelancers) için gittikçe büyüyerek önemli bir hale geliyor.
            Asansör sunumu markanın önemli bir kısmıdır. Sunumda söylenenler yaptıklarınızı açıklar. İşiniz nedir? kimsiniz? siz ve işiniz sunumuzu okuyan ya da duyan biri için ne yapabilir?
            Muhtemel müşteri size ne yaptığınızı sorduğunda, “ben bir Tektabanca web tasarımcıyım” ya da “Tektabanca yazarım” cümleleri ile cevap vermemeniz gerekir. Onun yerine bu, ne yaptığınızı ayrıntılarıyla 15-30 saniye içinde söylemeniz için bir şanstır.
            Hiç kimse “ Tektabanca (freelance) web tasarımcı”, “Tektabanca (freelance) web geliştiricisi” ya da “ Tektabanca (freelance) yazar” ile ilgilenmez.
            Olası müşterilerin ilgilendiği; “ hem yaratıcı hem de profesyonel, kullanıcı merkezli web tasarımlarına odaklanan bir web tasarımcı” ya da “kullanıcıların ihtiyaçları geneline odaklanmış web sitesi uygulamaları satmak için tasarlanan uygulamaya yönelik web geliştirici” gibi şeylerdir.
            Gerçekçi olmak gerekirse, asansör sunumlarının yukarıdakinden çok daha iyi olması gerekir. Üstelik portfolyo takdimi olarak veya satış yapmaya yardımcı olsun diye ilgili sayfada kullanılabilir. Asansör sunuları ve mükemmel asansör sunumlarının nasıl yazıldığıyla ilgili daha fazla şey bulmak için, aşağıdaki kaynakları kontrol edin.

·         Is your Elevator Pitch a Home Run?
·         The Writer’s Elevator Pitch
·         Not getting a Rise out for your Elevator Pitch
·         Write an Elevator Pitch for your Blog
·         Elevator Pitch 101 – Intro to writing a 30 seconds Elevator Pitch
 

7-      Hakkında Sayfası Yazın

            Hakkında sayfanız; müşterilerin ve diğerlerinin sizinle herhangi bir tür iletişime geçmeden önce sizi tanımaya başlayıp sizle çalışmak isteyebilecekleri yerdir. Sizi ve yaptığınız işi yansıtmalı.
            Markanız eğlenceli mi? Profesyonel mi? Ya da yerinde mi? Büyük olasılıkla, markanız şu ana değin kişiliğini kendi duyusuyla zaten yansıttı. Şimdi sattırabilecek bir hakkında sayfası yazmak size kalmış.
            Eğer biri; hakkında sayfasını yeterince kontrol etmekle ilgileniyorsa, onların hizmetlerinizle en azından yarım yamalak bir şekilde bile olsa ilgilenmeye ikna etmişsinizdir.
            Umut verici biçimde, ilan edilmiş hedef kitlenizden oluşan doğru kişinin ilgisini çektiniz. Eğer öyleyse o kişiyle nasıl konuşurdunuz?
            Özgün tarzınızı korumak isteyeceksiniz, mesela, daha çok şirketsel bir yaklaşım istiyorsanız daha resmi yazın. Daha yaratıcı bir yaklaşım içinse, kişisel ve eğlenceli olun.
            Bir Tektabanca olarak kariyer seçiminiz ve yaptığınız iş zaten kişiliğiniz çokça yansıtır, o yüzden hakkında sayfası için yazım tarzınızı bulmaya çalışırken sadece kendiniz olmak en iyi seçenektir.
            Kulağa başkasınınki gibi gelmemesine gayret etmek son derece önemlidir ki; kendi sesiniz, sizi gezegendeki tüm diğer tektabancalardan (freelancers) farklı kılan şeydir.
            Yazma tarzınıza ve sayfaya nasıl yaklaşılacağına biçim verdikten sonra, birine içeriğini özetlemek zorundadır. Aşağıdakiler en az şunlar olmalıdır:
·         Sahadaki geçmişiniz ve yaptıklarınız
·         Uzmanlık deneyiminiz ve olabilirse, sunarsanız okul deneyiminiz
·         Daha resmi bir özet için belli bir link
·         İletişim bilgisi ya da iletişim sayfası linki
·         Sorunlarıyla alakalı bir not ve nasıl yardımcı olacağınız (Web siteye ihtiyaçları vardır, onlar için bir tane yapabilirsiniz)

            Biri, işlerini ve kişiliklerini daha öteye açıklayacak küçük bölümleri de dahil etmek isteyebilir.

            Dahası, olası müşteriler sizi tanıdıklarını hissederler, muhtemelen sizle ve daha yaklaşılabilir görüneceğinden dolayı işinizle temas kuruyor olacaklar. (10 sayfa otobiyografiye gerek olmadığını da aklınızda tutun)

İleri Kaynaklar

·         Your Abput page is robot
·         How to write your “About me” page
·         The 4 essential Elements of an About me Page
·         Best Practices for effective Design of “About me “ Pages
·         Five Tips ( and a bonus!) on a How to write a fantastic about pag
e


8-      Müşterilerin sizi eleştirmesini sağlayın

            Şimdi, sizi arayan müşterileri bulmaya ve pazarlamaya yönelik bir markanız var.
            Hedef kitle, tanımlamış iş amaçları (şimdi ve gelecek amaçları) oluşturdunuz; Markayı bu iki tanım arasında ve ürünlerinizi satmaya yardımcı olacak, oluşturulmuş içerikle, tasarım anlayışıyla inşa edin.
            Tüm bunlar harika, ama tam bu noktada markanız hareketsiz ve bilinmiyor. Gerçi endişe etmeyin, markanızın sizin için çalışması bekleniyor, süre verildi ve olacak.
            İnsanların markanızın iş sitelerinde listelenmesini bilmelerine, konuk mesajlar yapmalarına ya da forumlarda ileti bırakmalarına izin verin. Genelde pazarlama aynıdır ama şimdi markanızı kendinize karşı pazarlamak zorundasınız.

            Tutarlı Kalmak
       
            Markalaşmayla ilgili deneyimlerimde kendimi tekrar markalaşırken ve yeni şeyleri denerken buldum. Düzgünce işimi markalaştırmak ve özellikle doğru hedef kitlemi bulmak için hiç zaman ayırmadığım gerçeği önemsizleşti. Zaman geçtikçe, ihtiyaçlarımı karşılaması için markamı yenilemek beni zorladı. Zamanında süre ayırabilseydim tüm bu karmaşadan sakınabilirdim. Sonunda, bu işime zarar verdi çünkü işime hayat veren müşteriler, okuyucular ve diğer insanlar beni ve her yenilemem sonrasında işimi tanımadılar ve bu ayrıca güvenilirliğimi zedeledi. Markayı kalıcı kılmak yukarıda sözü geçen sebepler ve diğer birkaç sebepler için olmazsa olmazdır. Markayı bir kere kaybettiniz mi beraberinde gelecek tüm kazançları da kaybedersiniz. Eğer markayı değiştirirseniz, bu değişim bugünkü amaçlara çok iyi uysa bile sizi pazarlamaya tekrar sıfırdan başlamak zorunda bırakacaktır.

            İşte markayı istikrarlı tutmak için birkaç yazı ve püf noktası

·         Keeping your brand Consistent
·         Is your online brand consistent?
·         Keep things consistent – Basic brand management
           


            Markayı Güncellemek

            Uzmanlar ve insanlar misali değiştiğimiz gibi, markamızı da değiştireceğimiz şüphe yoktur. Tasarımcıdan daha çok; web geliştiricisi veya Tektabanca (freelance) web tasarımcısından ziyade, tasarım firması haline gelebiliriz. Pek çok zaman bir web işinde becerilerinin ve meraklarının tamamen farklı bir şeye doğru genişlemesi için sadece tek bir alana odaklanacaktır.

Bu iyi: İşte hayat – yaşarız, büyürüz, değişiriz

·         Numara, şimdi markanızı değiştirmekte değil; onu yükseltip daha öteye geliştirmekte

Burası ilk amaçlarınızın adım attığı yerdir. İlk etapta amaçlarımızın doğru planlaması ile; başta, öne doğru gitmek için plan yapabilirdik. Belki de markanızı oluşturduğunuz güne dönen, tek ve yalnız bir tektabancaydınız, ama şimdi nihayet bir firmayla beraber tıpkı amaçlarınızdan birinin söylediği gibi bir takımınız var. Markayı amaç genelinde başarıya planladıysanız, markanızı hala tanınabilir, yetenekli ve aynı yaparken, birkaç küçük kırpmalara ihtiyacınız olabilir.

·         Markayı yükseltmek için birkaç şeyde kararlı olun; isim, tarz ve bileşimin ana rengi

            İsim markanın en tanınabilir parçasıdır, o yüzden bu asla değiştirmek istemeyeceğiniz bir şeydir. Genel tarz hedef kitlenizle oldukça sıkı bir şekilde kaynaşıktır ve mevcut müşteri tabanınızı korumak için bunu saklamayı isteyeceksiniz. Son olarak, renk görsel yönden en akılda kalıcı görünüştür ve pek muhtemelen markanız için en baskın şeydir. Bunu unutmayın, ayrıca markanız için tonu ve unutulmaz unsuru koruyun.

            İleri Kaynaklar

·         How to Get Clients to Come to You
·         8 Brilliant Freelance Job boards to Help you Get More Clients
·         Getting the Freelance Gigs to Come to You – You Resume and Portfolio


Konuyu Toparlamak Gerekirse

Marka yaratımının kendisi kesinlikle bir sanattır ve planlaması fazla zaman alır. Tektabancalık (freelancing) kariyerinin bu esas adımı boyunca sakın telaşa düşmeyin, markaya sahip olmanız sizi sadece bir web uzmanı olarak kazançlı çıkarmakla kalmaz, ayrıca geri çekilmelerden korur ve güvenlik türü olarak yardımcı olur. İşinizin, müşteri tabanınızın, takımınızın ve popülerliğinizin ne kadar büyük olduğunun hiçbir önemi yok. Plan geliştirin, eğer sahip değilseniz etrafını markalayın. Sonra ona yapıştırın, kararlı olun. Hali hazırda onu çözümlemek için bir markanız varsa, bir adım geri atmanıza da yardımcı olabilir. Yükseltilmiş ve daha ileri biçimde geliştirilmiş olabilir mi? Şimdiye kadar markanızla ilgili herhangi bir şeyi gözden kaçırıyor musunuz?
            Var, tabi ki de, çok fazla ipucu ve öneri ifade edilebilirdi ve bunun çoğu kişisel deneyim sorunu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak

Tipografi Kurallarının Akıllıca Kullanımı