İyi Bir Logo Tasarımının 6 Özelliği



            Çaylaklara bir parça daha teke tek hizmet edebilmeyi ve kısa süre için de olsa, oyunda bizzat bulunmuş bazılarımızdan, çaylaklara önemli bir bilgi notunu ilan etmek istedik. Zaman zaman tekrarlanan kuralların asla göz çıkarmayacağını bilerek, logo tasarımınızı ululuğun bir sonraki düzeyine taşıyacak  önemli özellikleri belirlemek için, hareket eden logolara bir bakış ürettik. Bölünmenin aşamaları (six degrees of separation) teorisindeki gibi, harika bir logo inşasındaki kilit rolleri oynamak için bu altılıyı bularak, logo listesinin sahip olması gerekenleri derlerken yine bu altı sayısı üzerinden gittik. 

            ÖLÇEKLENEBİLİRLİK

            Logo tasarlarken özel ilgi göstermek için önemli bir unsur da ölçeklenebilirliktir. Kendi yapınızda olmak istediğiniz kadar yaratıcı olabilirsiniz ama eğer iyi ölçeklendirilmemişse bitmiştir. Tüm ayırt edilebilir biçimini ve etkileyici görüntülerini sürdürürken iyi bir logo, kolaylıkla yeniden boyutlandırılabilir olacaktır.

            Ölçeklendirmenin ilgi alanlarında  logolarınızı tasarlamak için, vektörler konusunda yeterince usta değilseniz, o zaman ne olduğunu görmeniz gerekiyor. Vektörler en üst derecede ölçeklendirme sağlamaya, tasarımınızı yeniden boyutlandırmaya eğilimlidir. Unutmayın, logonuzu billboardlardan mürekkep kalemlerine, her ölçüde iyi biçimde görmek istiyorsunuz.

            SİYAH VE BEYAZDA İYİ GÖRÜNÜR

            Logo tasarlarken akılda tutulması gereken bir başka şey de, onu nasıl tasarlayıp sunacağınızın önemli olmasıdır; bir defa elinizden çıkmışken, logonun nasıl sergilendiğinin, gösterildiğinin her zaman kontrolünde olmayacaksınız. Müşterilerin tasarımla ilgili ihtiyaçları çok yönlü olarak sonuçlanacak ve web ile baskı arenası arasında olabildiğince gidip gelecek. Bu demek oluyor ki işlerinizi oldukça esnek tutmaya ihtiyaç duyacaksınız. Tasarladığınız logonun şeklinin ve işlevinin ikisinin de nasıl olduğunun önemi olmadan parladığından emin olarak bunu daima yapabilirsiniz. Tam renkli, gri ölçekli ya da sade siyah ve beyaz yapın. Renkten ziyade öze güvenin.

            ZAMANSIZ YAPIN

            Logo tasarımınıza ince ayar yaparken odaklanılacak diğer bölge de tarihlemedir. Tasarımınızın her zaman dinç ve anlamlı hissetmesini istiyorsunuz ve kesinlikle kimsenin ona bakmasını istemiyorsunuz ve hangi devirde oluşturulduğunun yerini belirleyebilmek istemiyorsunuz. Doğru. Logo her zaman çağın dışında olmalıdır.

            Bu belki de logo yapım süreci boyunca yüzleşeceğiniz en göz korkutucu görevlerden biri, ancak bu alandaki arzulanmış sonuçlara eriştiğinizden emin olmanızın engellenmesine izin veremezsiniz. Deveran eden geçerli logo tasarımı temalarınızın hepsinden tek tek sakındığınızdan emin olun ve onun yerine zamanınızı asla tarz dışına çıkmayacak doğru tasarımı bulmaya ayırın. Logonun tıpkı 50 yıllıkmış gibi bugün de etkili olması gerektiğini hatırlayın.

            UNUTULMAZ

            Bir tanesi daha logonuzu daha fazla orta derecede sermayeden ayırarak onu unutulmaz kıldığınızdan emin olurdu. Tasarımın bir taraftan uzamasını ve temelde genele tutunmasını istiyorsunuz, çünkü onu ayrıca onlarla bütünleşik istiyorsunuz. İyi olan şey tüm zamanınızı müşteriyi araştırmaya ve kusursuz logo çalışmasında yaptığınız gibi onu titizlikle ayrıntılara dökmeye ayırmanızdır. Çok iyi bir logo yeterince akılda kalıcı olacaktır ki; logoyu sadece bir defa görmüş kişinin o logoyu başkasına betimlemek hususunda onu hala yeterince anımsayabilmesi gerekir. Bu bildirmek için en kolay nitelik değildir ancak bu, muhakkak yüksek rütbeli birinin yani tasarımınızın onların akıllarında kaldığından emin olun.

            ÖZGÜNLÜK

            Herhangi bir tasarımla aynı derecede, logolarınızda yaptığınız gibi özgünlüğü daima aklınızın ön tarafında tutmayı istersiniz… ya da arkasında veya beyniniz bu gibi şeyleri nerede tutuyorsa... Öne çıkmak için gereken özgün tasarımlara sahip olmadığınız takdirde, oluşturduğunuz tasarım gündelik şeylerle işgal edilmiş halk yığınlarıyla kaynaşmaz.

            Özgün olmak size tasarımcı olarak veya sadece yaratıcı bir birey olarak umut verici biçimde doğuştan gelen bir şeydir, ama asla bilemezsiniz. Üstelik bitime doğru bir şey söylemeden bunun kendisinin gitmesi gerekir, ama sakın ola deponuzdan hiçbir tür hazır şablon ya da arşiv resmi kullanmayın. Logonun sırf ferdi müşteri ve onların işi için yaratılmış olduğunu ve bu bireyselliği yansıtması gerektiğini unutmayın. Kopyalayıp araklamak buna erişmek için bir yol değil.

            AÇIK VE NET

            En sonunda; burada bahsetmek istediğimiz iyiden mükemmelin kurulmasına yardım etmekte olan son özellikler logoyu açık ve net yapacaktır.  Bir kez daha, müşterinin işini temsil etmek ve somutlaştırmak için ilk yerde tasarım yapmanın amacını iyice düşününüz. Tasarımınız eğer açık ve net bir şekilde seyirciye taşınmıyorsa o zaman başarıların en büyüğünde değildir, peki şu anda öyle mi?

            Üstteki tüm sebeplerden ötürü en iyi logolar en basit olanlarına meyillidirler. Kitleye iletilmesi gereken mesajı ve fikirleri bulandıracak çok fazla ögeyi ekleyerek tasarımı aşırı yormamaya ve ona aşırı yüklenmemeye dikkat edin. Sanatta saçmalamak iyidir fakat bir logoda gidilecek en iyi yol özlü ve basit olanıdır.

            TOPARLIYORUM

            Bu, logo tasarımı işine para yatıran biri olarak gözü üzerinde tutmak için logolara olan bakışınızı ve özellikleri bir sonuca vardırır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak

Tipografi Kurallarının Akıllıca Kullanımı