İyi Bir Logo Tasarımının 6 Özelliği
Çaylaklara bir parça daha teke tek hizmet edebilmeyi ve
kısa süre için de olsa, oyunda bizzat bulunmuş bazılarımızdan, çaylaklara önemli
bir bilgi notunu ilan etmek istedik. Zaman zaman tekrarlanan kuralların asla
göz çıkarmayacağını bilerek, logo tasarımınızı ululuğun bir sonraki düzeyine
taşıyacak önemli özellikleri belirlemek için, hareket eden
logolara bir bakış ürettik. Bölünmenin aşamaları (six degrees of separation)
teorisindeki gibi, harika bir logo inşasındaki kilit rolleri oynamak için bu
altılıyı bularak, logo listesinin sahip olması gerekenleri derlerken yine bu
altı sayısı üzerinden gittik.
ÖLÇEKLENEBİLİRLİK
Logo tasarlarken özel ilgi göstermek için önemli bir
unsur da ölçeklenebilirliktir. Kendi yapınızda olmak istediğiniz kadar yaratıcı
olabilirsiniz ama eğer iyi ölçeklendirilmemişse bitmiştir. Tüm ayırt edilebilir
biçimini ve etkileyici görüntülerini sürdürürken iyi bir logo, kolaylıkla
yeniden boyutlandırılabilir olacaktır.
Ölçeklendirmenin ilgi alanlarında logolarınızı tasarlamak için, vektörler
konusunda yeterince usta değilseniz, o zaman ne olduğunu görmeniz gerekiyor.
Vektörler en üst derecede ölçeklendirme sağlamaya, tasarımınızı yeniden
boyutlandırmaya eğilimlidir. Unutmayın, logonuzu billboardlardan mürekkep
kalemlerine, her ölçüde iyi biçimde görmek istiyorsunuz.
SİYAH VE BEYAZDA
İYİ GÖRÜNÜR
Logo tasarlarken akılda tutulması gereken bir başka şey de,
onu nasıl tasarlayıp sunacağınızın önemli olmasıdır; bir defa elinizden
çıkmışken, logonun nasıl sergilendiğinin, gösterildiğinin her zaman kontrolünde
olmayacaksınız. Müşterilerin tasarımla ilgili ihtiyaçları çok yönlü olarak
sonuçlanacak ve web ile baskı arenası arasında olabildiğince gidip gelecek. Bu
demek oluyor ki işlerinizi oldukça esnek tutmaya ihtiyaç duyacaksınız.
Tasarladığınız logonun şeklinin ve işlevinin ikisinin de nasıl olduğunun önemi
olmadan parladığından emin olarak bunu daima yapabilirsiniz. Tam renkli, gri
ölçekli ya da sade siyah ve beyaz yapın. Renkten ziyade öze güvenin.
ZAMANSIZ YAPIN
Logo tasarımınıza ince ayar yaparken odaklanılacak diğer
bölge de tarihlemedir. Tasarımınızın her zaman dinç ve anlamlı hissetmesini
istiyorsunuz ve kesinlikle kimsenin ona bakmasını istemiyorsunuz ve hangi
devirde oluşturulduğunun yerini belirleyebilmek istemiyorsunuz. Doğru. Logo her
zaman çağın dışında olmalıdır.
Bu belki de logo yapım süreci boyunca yüzleşeceğiniz en
göz korkutucu görevlerden biri, ancak bu alandaki arzulanmış sonuçlara
eriştiğinizden emin olmanızın engellenmesine izin veremezsiniz. Deveran eden
geçerli logo tasarımı temalarınızın hepsinden tek tek sakındığınızdan emin olun
ve onun yerine zamanınızı asla tarz dışına çıkmayacak doğru tasarımı bulmaya
ayırın. Logonun tıpkı 50 yıllıkmış gibi bugün de etkili olması gerektiğini
hatırlayın.
UNUTULMAZ
Bir tanesi daha
logonuzu daha fazla orta derecede sermayeden ayırarak onu unutulmaz
kıldığınızdan emin olurdu. Tasarımın bir taraftan uzamasını ve temelde genele
tutunmasını istiyorsunuz, çünkü onu ayrıca onlarla bütünleşik istiyorsunuz. İyi olan şey tüm zamanınızı müşteriyi araştırmaya ve
kusursuz logo çalışmasında yaptığınız gibi onu titizlikle ayrıntılara dökmeye
ayırmanızdır. Çok iyi bir logo yeterince akılda kalıcı olacaktır ki;
logoyu sadece bir defa görmüş kişinin o logoyu başkasına betimlemek hususunda
onu hala yeterince anımsayabilmesi gerekir. Bu bildirmek için en kolay nitelik
değildir ancak bu, muhakkak yüksek rütbeli birinin yani tasarımınızın onların
akıllarında kaldığından emin olun.
ÖZGÜNLÜK
Herhangi bir tasarımla aynı derecede, logolarınızda
yaptığınız gibi özgünlüğü daima aklınızın ön tarafında tutmayı istersiniz… ya
da arkasında veya beyniniz bu gibi şeyleri nerede tutuyorsa... Öne çıkmak için
gereken özgün tasarımlara sahip olmadığınız takdirde, oluşturduğunuz tasarım
gündelik şeylerle işgal edilmiş halk yığınlarıyla kaynaşmaz.
Özgün olmak size tasarımcı olarak veya sadece yaratıcı
bir birey olarak umut verici biçimde doğuştan gelen bir şeydir, ama asla
bilemezsiniz. Üstelik bitime doğru bir şey söylemeden bunun kendisinin gitmesi
gerekir, ama sakın ola deponuzdan hiçbir tür hazır şablon ya da arşiv resmi
kullanmayın. Logonun sırf ferdi müşteri ve onların işi için yaratılmış olduğunu
ve bu bireyselliği yansıtması gerektiğini unutmayın. Kopyalayıp araklamak buna
erişmek için bir yol değil.
AÇIK VE NET
En sonunda; burada bahsetmek istediğimiz iyiden
mükemmelin kurulmasına yardım etmekte olan son özellikler logoyu açık ve net
yapacaktır. Bir kez daha, müşterinin
işini temsil etmek ve somutlaştırmak için ilk yerde tasarım yapmanın amacını
iyice düşününüz. Tasarımınız eğer açık ve net bir şekilde seyirciye
taşınmıyorsa o zaman başarıların en büyüğünde değildir, peki şu anda öyle mi?
Üstteki tüm sebeplerden ötürü en iyi logolar en basit
olanlarına meyillidirler. Kitleye iletilmesi gereken mesajı ve fikirleri
bulandıracak çok fazla ögeyi ekleyerek tasarımı aşırı yormamaya ve ona aşırı
yüklenmemeye dikkat edin. Sanatta saçmalamak iyidir fakat bir logoda gidilecek
en iyi yol özlü ve basit olanıdır.
TOPARLIYORUM
Bu, logo tasarımı işine para yatıran biri olarak gözü
üzerinde tutmak için logolara olan bakışınızı ve özellikleri bir sonuca
vardırır.
Yorumlar
Yorum Gönder