Hedef Kitlenizin Güvenini Kazanmanız için Yapmanız Gereken 10 Şey
Lincoln bir keresinde, “Halkın güveni ile her şey mümkündür. O olmadan hiçbir şey mümkün
olmaz” demiştir. Sosyal medya şu anda dünya çevresindeki milyonlarca
insanın kullandığı ve katıldığı günlük aktivitedir. Bu, insanlık tarihinde;
herhangi bir kişinin oluşturma, paylaşma ve ilerleme fırsatına sahip olduğu ve
başarılı olup, müthiş kalabalık durumda olan sosyal medya okyanusunda, eğer
öne çıkacaksa, hedef kitlesinin güvenini kazanmaya ihtiyaç duyduğu ilk
zamandır. Reklama dolarlar tüketerek projelerine yatırım yapmak için gitgide
maddi kaynak sağlamaya yönelen girişimcilere göre, güven kazanma özellikle
önemli hale geldi. Halkın güvenini kazanmada başarısız olursanız tasarınız bir
yere gelemeyecektir ve paranızı artıramayacaksınızdır. Eğer mali açıdan
ürününüzü desteklemeleri için kullanıcılarınıza güvenirseniz bu iyi bir şeydir
çünkü size güvenmezlerse geri dönmeyeceklerdir.
Aşağısı, bağlantılı kitlenizin güvenini kazanmak için
yapmanız gereken 10 şeyin listesidir.
Halkın Güvenini Kazanmak
1.
Bize kim olduğunuzu söyleyin. Alan adı olarak adınızla ilgili bir web
siteniz var mı? Eğer yoksa sosyal ağ profili edinin, içini tamamen doldurun ve
onu profilinizi göstermek için kullanın.
2.
En iyi resminizi seçin.
Ortak görüş budur, doğru mu? Ama ayrıca gayrimenkul satıyormuş gibi
göründüğünüz fotoğraflardan kaçınmak istersiniz. Hikayenizi anlatan bir
fotoğraf seçin ve tüm profillerinizde sürekli kullanın.
3.
Her bağlantıya (b...’a) profil
açmayın. Twitter, Facebook gibi kilit alanlarınızı bulun,
sonra Foursquare ve streaming gibi bir ya da iki küçük bağlantı kullanın ve
onlar üzerinde sağlıklı bir varlığı sürdürün. Bu şekilde, kalabalığın
genellikle olduğu yerde ve konumlanacakları yerde olursunuz.
4.
Konuya hakim olun.
Başlangıçta uzman olmanız gerekmez. “ Tek “ olmak için sıkı çalışmalısınız
fakat başlarken alanınızla ilgili kitapları ve web siteleri bulmanız gerekir.
Zaman geçtikçe referans edilen kitapları toplayın. Kurgusal olmayan çoğu
kitaplar zaten, olanı da sizden atacaktır, ama çekirdek kaynağa giderek oradan
yola çıkmak sizi oyunun önünde yapacaktır.
5.
Sahte olmayın.
Bağlantıyla karşı karşıya gelen çoğu insanın sorunu şu ki, biz herkesin
isteklerine göre duyarlıyız, bu yüzden sahte olmayı deniyoruz. Hiç kimse bir
düzenbaza para vermeyi istemez. Öğrendiğiniz gereçleri alın ve bu şeye
kendinizi daldırın. Bu herkes için işe yaramayacak, ama herkes de size para vermez,
her neyse. Size güvenen ve sizi seven insanlar yine de yapacaklardır. Sizi
cezbeden insanları ve duruşu bulun.
6.
Hazırda bulunun. Sizi arayabilir miyim? Salyangoz posta
gönderebilir miyim? Eğer kitlenizden para almak ve dikkati toplamak
istiyorsanız, sizinle bağlantı kurulması için çabuk ve kolay bir yol
sağlamalısınız.
7.
Şeffaf olun. “Bu kurum için çok gencim” ’in Matthew
Zachary’si bir keresinde bana, örgütlenmesinin şeffaflık açısından “obama gibi”
olduğunu söyledi. Kitlenizin parasını kullandığınız her proje için “obama-gibi”
şeffaf olmak zorundasınız. Halk bütçeniz, halk belgeleriniz, halk makbuzlarınız
hatta elektronik postalarınız bile kamuya açık olmalıdır. İlk aşamada her şey
yayınlanmak zorunda değildir. Çoğu sermayedar, fikirlerinin kaybedilmesinden
korkar ancak proje hareket halinde olduğunda kanallarınızı açın.
8.
Ağa yazın. İnsanlar okumadıklarına inanmayacaklar.
İfadelerinizi kısa, basit ve faydalı tutun. Alt başlık kullanın, harika bir
giriş cümlesi edinin ve yazınızı kısa tutun.
9.
Her şeyi belgeleyin. Bize devamlı olarak nasıl haber verirsiniz?
Ağ güncesi iletileri ve Tweet’lerden daha çok, video kullanın ve hedef
kitlenizi en azından haftada bir bile olsa güncelleyin. Çevirimiçi iletişimde
en etkili yöntem videodur.
1.
Her mesajı yanıtlayın. Tweet’ler, video yorumları, iletiler, her şeyi,
cevaplayın. Sonsuza kadar sürecek olsa bile her bir kişiye cevap verin. Eğer
kitlenizin temeli sizseniz, proje bitene kadar kitlenize cevap vermekle
sorumlusunuz. (Bunu size diyorum, asistanınıza değil.)
Topluluğun güvenini kazanmak zaman
alı. Ama bu on adımı kararlı biçimde takip ederek, projenizin başarıya
ulaşmasına yardım edebileceksiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder