Kazancınızı Artırmanın 5 Yolu
(Kâr
sınırınızı doruğa çıkarmanıza yardımcı olacak basit bir yöntem)
Yıllarca,
iş yerlerindeki kazancı artırma ağırlıklı, basit ve “gizli” bir formül
öğrettim. Şaşırtıcı biçimde; yeni başlayan işletmeler, uzun zamandır bu piyasada
olan iş sahiplerine göre bu formülü çok daha kolay benimsemiş gibi
görünüyorlar. Bunun
birkaç sebebi olduğuna eminim. Fakat diğer iş sahiplerinin bilgisizliklerinin
ve inatçılıklarının sizin için çok kazançlı olabileceği ortaya çıkıyor.
Özellikle de kâr güden, yalnız gelirlere ve giderler odaklanan “tecrübeli” iş
sahiplerinin çoğu için..
Numara
konusunda rahat olduğunuzda ve formüldeki tüm etkenlerle kolayca
anlaşabildiğinizde, rakiplerinize göre çok daha net kazanç büyümesi görmeye
başlayacaksınız.
Nasıl mı?
Kazançlarını
yükseltmek için giderlerini kısmayı seven “uzman” sahiplere göre çalışmak için
daha çok etkeniniz olacak. O halde nedir bu basit büyüme ve kâr odaklı formül?
“5 yol”; yani her işte olup, beş kilit etkeni saptayan bir strateji.
İşte beş basit faktör:
1-Liderlikler:
Bir yıl boyunca işletme tarafından bağlantı kurulmuş ya da kurulmakta olan
insanların toplam sayısı yıl seyrinin üzerinde.
2-Konuşma
Derecesi: İnsanlara satın aldırma yüzdesidir. Örneğin on kişi
dükkana gelip üç kişi bir şeyler alıyorsa, o dükkanın konuşma derecesi onda
üçtür, yani o gün için yüzde otuz.
3-Ortalama
Dolar Satışı: Satış başına ortalama dolar miktarının
yıl seyrinin üzerinde olduğu tahmin ediliyor. Bu ortalama, binlerce dolarda 5
dolar ile 10 dolar arasında değişir.
4-Ortalama
İş Yapma Sayısı: Ortalama bir müşterinin satın
alımlarının sayısı yıl seyrinin biçimini değiştirecek. Yine tahmin olabilir. Bu
sayı muhtemelen profesyonel hizmet endüstrisini işleten şirketlere göre
perakende ayarında daha geniş olacak.
5-Kazanç
Sınırı: Her bir satışın kazanç yüzdesidir. Basit bir
ifadeyle, eğer bir iş yeri 100 dolara bir şey sattığında 25 dolar kâr ediyorsa;
kazanç sınırı %25’tir.
Peki
tüm bu başrol geliri ve net kâr kazancı ile nasıl bir ilişki kurulabilir?
Görelim.
Örnek firmanızda, az önce değindiğimiz etkenleri çoğaltmak için kolay
bir formül kullanırız. Unutmayın, bu formül etkenlere bir şey eklemek yerine
onları çoğaltır, ve biriken etki muazzamdır.
“5 yönlü” formül şu şekildedir:
Liderlikler
x Konuşma Derecesi = Müşteriler
Müşteriler
x Orta Değerde Dolar Satışı x İş Yapma Sayısı = Gelir
Gelir
x Kazanç sınırı = Kâr
Firmanızda,
tahmine dayalı ya da tam kararlı aşağıdaki numaraları varsayalım.
4.000 x %25 =
1000 müşteri
1000 x $100 x 2 = $200.000 Gelir
$200.000 x %25 = $50.000 Kazanç
Tüm bunların Anlamı Nedir?
Basit
bir deyişle, ödeme yapan müşterileri dörtte bir ihtimalle değiştiren bir iş
yapıyorsunuz. Bu müşteriler, her yıl satın alma başına ortalama 100 dolarlık
iki alım yapıyor ve şirketiniz 200.000 dolar gelirli %25 kâr sınırını seviyor. Bu
ayrıca demektir ki yıllık kazancınız 50.000 dolar. Peki,
gelecek yıl seyrinin üzerinde bu sonuçları sadece her 5 alanın yüzde onuna göre
artırsanız ne olurdu?
Hemmen
yapalım ve sonra net Kârınıza ne olduğuna bir göz atalım.
4,400 x %27,5 = 1210 Müşteri
1210 x $110 x 2,2 = 292.820 Dolar Gelir
292.820 x %27,5 = 80.525.50 Dolar Kazanç
Sayıları
dikkatle incelediğinizde; ay ya da hafta süresi üzerinde bir miktara kadar,
sayıları rahatça yükseltebildiğiniz yüzde onluk artışın artan maliyet olduğunu
göreceksiniz. Yeni net kâr olan net kazanç çok ilginç görünüyor öyle değil mi? Her
etkeni sadece yüzde on artırmış olsak bile (üst sınır geliri dahil), net kâr
kazancını %61 ya da toplamda 30.525.50 $’a kadar artırabilmekteyiz.
Bu
sene ek olarak 30.000 dolarınızla ne yapabilirdiniz?
%10’un
etkileyici olduğunu mu düşünüyorsunuz? Kendi kendinize hesap yapın ve her
faktörü %30, %50 ve hatta %100 taban sınırına artırdığınızda sayıların neye
benzediğini görün. Anahtar
şu ki, biz kazanca büyük etkileri olan etkenleri çoğaltıyoruz. Eklemiyoruz. “5
yöntem” karışık bir sayı oyunu değildir. İşinize farklı bir yönden basitçe bir
bakıştır ve her şirkette var olan sayı takımı ile çalışır. Rakipleriniz
sonsuz bir döngüde olacakken, üst sınır gelirlerini artırmaya çalışmak ve daha
fazla kâr üretmek için giderleri kısmak, size en azından işle ilgili beş diğer
etken kazandıracaktır. Ve ayrıca bu sayılar hemen artırmak için ve fazla mesai
için kullanabileceğiniz yüzlerce strateji var. Gelecekte
bu stratejilerin bazılarına göz atacağız. Şimdilik;
sayılarınızla liderliği artırmak için beyin fırtınası yöntemlerine çalışın,
daha çok müşteriyi geri kazanın, satın alım miktarını artırın ve Kazanç sınırınızı
yükseltin. Bu sayede bugün başarılı bir şekilde iş yöneten iş sahiplerinden
kilometrelerce uzakta olacaksınız.
Daha
da iyisi, tüm bunları yapmanın ne kadar kolay olduğuna hoş bir şekilde
şaşıracaksınız ve en yüksek sonuçlarınızla daha çok mutlu olacaksınız.
ÖZET:
YENİ MÜŞTERİLER ÇEKMEK YERİNE VAR OLAN MÜŞTERİLERE DAHA ÇOK SATIN ALIM
YAPTIRIN. MANTIKLI!
Yorumlar
Yorum Gönder