Kazancınızı Artırmanın 5 Yolu



(Kâr sınırınızı doruğa çıkarmanıza yardımcı olacak basit bir yöntem)

            Yıllarca, iş yerlerindeki kazancı artırma ağırlıklı, basit ve “gizli” bir formül öğrettim. Şaşırtıcı biçimde; yeni başlayan işletmeler, uzun zamandır bu piyasada olan iş sahiplerine göre bu formülü çok daha kolay benimsemiş gibi görünüyorlar. Bunun birkaç sebebi olduğuna eminim. Fakat diğer iş sahiplerinin bilgisizliklerinin ve inatçılıklarının sizin için çok kazançlı olabileceği ortaya çıkıyor. Özellikle de kâr güden, yalnız gelirlere ve giderler odaklanan “tecrübeli” iş sahiplerinin çoğu için..
 
            Numara konusunda rahat olduğunuzda ve formüldeki tüm etkenlerle kolayca anlaşabildiğinizde, rakiplerinize göre çok daha net kazanç büyümesi görmeye başlayacaksınız.

            Nasıl mı?

            Kazançlarını yükseltmek için giderlerini kısmayı seven “uzman” sahiplere göre çalışmak için daha çok etkeniniz olacak. O halde nedir bu basit büyüme ve kâr odaklı formül? “5 yol”; yani her işte olup, beş kilit etkeni saptayan bir strateji.

            İşte beş basit faktör:

1-Liderlikler: Bir yıl boyunca işletme tarafından bağlantı kurulmuş ya da kurulmakta olan insanların toplam sayısı yıl seyrinin üzerinde.

2-Konuşma Derecesi: İnsanlara satın aldırma yüzdesidir. Örneğin on kişi dükkana gelip üç kişi bir şeyler alıyorsa, o dükkanın konuşma derecesi onda üçtür, yani o gün için yüzde otuz.

3-Ortalama Dolar Satışı: Satış başına ortalama dolar miktarının yıl seyrinin üzerinde olduğu tahmin ediliyor. Bu ortalama, binlerce dolarda 5 dolar ile 10 dolar arasında değişir.

4-Ortalama İş Yapma Sayısı: Ortalama bir müşterinin satın alımlarının sayısı yıl seyrinin biçimini değiştirecek. Yine tahmin olabilir. Bu sayı muhtemelen profesyonel hizmet endüstrisini işleten şirketlere göre perakende ayarında daha geniş olacak.

5-Kazanç Sınırı: Her bir satışın kazanç yüzdesidir. Basit bir ifadeyle, eğer bir iş yeri 100 dolara bir şey sattığında 25 dolar kâr ediyorsa; kazanç sınırı %25’tir.

            Peki tüm bu başrol geliri ve net kâr kazancı ile nasıl bir ilişki kurulabilir? Görelim. 
Örnek firmanızda, az önce değindiğimiz etkenleri çoğaltmak için kolay bir formül kullanırız. Unutmayın, bu formül etkenlere bir şey eklemek yerine onları çoğaltır, ve biriken etki muazzamdır.

            “5 yönlü” formül şu şekildedir:

            Liderlikler x Konuşma Derecesi                                              = Müşteriler
            Müşteriler x Orta Değerde Dolar Satışı x İş Yapma Sayısı    = Gelir
            Gelir x Kazanç sınırı                                                                  = Kâr

            Firmanızda, tahmine dayalı ya da tam kararlı aşağıdaki numaraları varsayalım.

4.000        x   %25                =          1000                 müşteri
1000         x   $100 x 2          =          $200.000         Gelir
$200.000 x   %25         =          $50.000            Kazanç


            Tüm bunların Anlamı Nedir?

            Basit bir deyişle, ödeme yapan müşterileri dörtte bir ihtimalle değiştiren bir iş yapıyorsunuz. Bu müşteriler, her yıl satın alma başına ortalama 100 dolarlık iki alım yapıyor ve şirketiniz 200.000 dolar gelirli %25 kâr sınırını seviyor. Bu ayrıca demektir ki yıllık kazancınız 50.000 dolar. Peki, gelecek yıl seyrinin üzerinde bu sonuçları sadece her 5 alanın yüzde onuna göre artırsanız ne olurdu?

            Hemmen yapalım ve sonra net Kârınıza ne olduğuna bir göz atalım.

4,400 x %27,5                        =          1210                Müşteri
1210 x $110 x 2,2                  =          292.820           Dolar Gelir
292.820 x %27,5                   =          80.525.50        Dolar Kazanç

            Sayıları dikkatle incelediğinizde; ay ya da hafta süresi üzerinde bir miktara kadar, sayıları rahatça yükseltebildiğiniz yüzde onluk artışın artan maliyet olduğunu göreceksiniz. Yeni net kâr olan net kazanç çok ilginç görünüyor öyle değil mi? Her etkeni sadece yüzde on artırmış olsak bile (üst sınır geliri dahil), net kâr kazancını %61 ya da toplamda 30.525.50 $’a kadar artırabilmekteyiz.
 
            Bu sene ek olarak 30.000 dolarınızla ne yapabilirdiniz?
            %10’un etkileyici olduğunu mu düşünüyorsunuz? Kendi kendinize hesap yapın ve her faktörü %30, %50 ve hatta %100 taban sınırına artırdığınızda sayıların neye benzediğini görün. Anahtar şu ki, biz kazanca büyük etkileri olan etkenleri çoğaltıyoruz. Eklemiyoruz. “5 yöntem” karışık bir sayı oyunu değildir. İşinize farklı bir yönden basitçe bir bakıştır ve her şirkette var olan sayı takımı ile çalışır. Rakipleriniz sonsuz bir döngüde olacakken, üst sınır gelirlerini artırmaya çalışmak ve daha fazla kâr üretmek için giderleri kısmak, size en azından işle ilgili beş diğer etken kazandıracaktır. Ve ayrıca bu sayılar hemen artırmak için ve fazla mesai için kullanabileceğiniz yüzlerce strateji var. Gelecekte bu stratejilerin bazılarına göz atacağız. Şimdilik; sayılarınızla liderliği artırmak için beyin fırtınası yöntemlerine çalışın, daha çok müşteriyi geri kazanın, satın alım miktarını artırın ve Kazanç sınırınızı yükseltin. Bu sayede bugün başarılı bir şekilde iş yöneten iş sahiplerinden kilometrelerce uzakta olacaksınız.
            Daha da iyisi, tüm bunları yapmanın ne kadar kolay olduğuna hoş bir şekilde şaşıracaksınız ve en yüksek sonuçlarınızla daha çok mutlu olacaksınız.


ÖZET: YENİ MÜŞTERİLER ÇEKMEK YERİNE VAR OLAN MÜŞTERİLERE DAHA ÇOK SATIN ALIM YAPTIRIN. MANTIKLI!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tasarımcılar için Renk Kuramı 3.Bölüm - Kendi Renk şemanızı nasıl oluşturursunuz?

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak