Fiyatı Çok Bulan Müşteriye Ne Demeli?
Eğer bir kaç yıldır freelance
olarak dışardan işler yapıyorsanız mutlaka verdiğiniz fiyatı beğenmeyen bir çok
müşteri ile karşılaşmışsınızdır. Belki istemediğiniz fiyatlara tasarım
geliştirdiğiniz müşterileriniz bile olmuştur. Aslında bu durumu iyi
değerlendirmek gerekiyor, iyi bir tasarımcıysanız herşey çok farklı olabilir.
Her iki tarafta bu durumda
yüzü gülen taraf olmak ister. Siz para kazanacağınız işler yapmak isterseniz,
müşteriniz ise en iyi işi en uygun fiyata yaptırmak ister ve bu düşünce hiç bir
müşteride değişmez. Bunun her zaman farkında olmanızda yarar var.
Eğer müşteriniz fiyatın çok
pahalı olduğunu düşünüyorsa, müşterinize doğru yanıtı vermeniz ve doğru şekilde
açıklamanız gerekir. İşte müşterinize fiyat politikanızı açıklayabileceğiniz
öneriler…
İlk Görüşme, İlk İntiba
Müşteriniz ilk bakışta sizin
neler yaptığınızı ve neler yapabileceğinizi bilemez. Bu yüzden her zaman
üzerinde durduğumuz bir konu portfolyo sitesi şart!
Neler yapabileceğinizi, bu
zamana kadar neler yaptığınızı şeffaf bir biçimde anlatın. Özellikle müşterinin
istediği çalışma konusundaki tecrübelerinizi paylaşın. Yapacağınız
işin üstesinden kolayca gelebileceğinize inandırın ve en önemlisi müşterinin
güvenini kazanın.
İş konuşurken kendi işinizi
yapıyormuş gibi konuşun. Müşterinin anlattıklarını sahiplenin.
Empati Kurmaya Çalışın.
Yüzlerce lira vereceğiniz bir
kişiye güvenmeniz için nasıl nitelikler taşıması gerekiyor, bunu güzelce
düşünün. Ona göre hal ve hareketlerinize dikkat edin.
Fiyatlama Konusunda Örnekler Verin.
Müşteriniz eğer bir e-ticaret
sitesi tasarımı istiyorsa ilk yapmanız gereken şey hedeflerinin ne olduğunu
sormak olmalı. Muhtemelen alacağınız cevap şu örneğe yakın olacaktır.
Kısa sürede aylık 10.000TL
ciro hedefliyoruz.
Yıllık 120.000TL ciro yapmayı
hedefleyen bir firma için vereceği 5.000TL tasarım ücreti kesinlikle onu
rahatsız etmemesi gerekir. Çünkü yapacağınız tasarımı ortalama olarak 2-3 yıl
rahatlıkla kullanabilir. Bu durumu müşteriye bu örnekle anlatabilirsiniz.
Nasıl Yaptığınızı Anlatın.
İşin yapılışıyla ilgili süreci
kısaca anlatın. Müşterinin bu süreci bilmesinde fayda var. Çünkü yaptığınız
işin “iki tık tık” diye tarif edilen işin ötesinde bir iş olduğunu
hissettirmelisiniz. Harcayacağınız zaman, tasarım aşaması, müşterinin
isteklerinin uygulanması v.s. Bunların hepsini dikkatle dinleyecektir.
Ayrıca fiyatı düşürmenizi
isteyen müşteriler için ne kalitede iş yaptığınızdan bahsedin. Referanslarınız
size burada çok yardımcı olacaktır.
Hayır Demekten Çekinmeyin.
Bir girişimci yada ticaret ile
uğraşan biriyle konuşuyorsanız istemediğiniz fiyatlara işi kabul etme
olasılığınız oldukça yüksektir. Bu yüzden içinize sinmeyen durumlarda hayır
demeyi bilmeniz gerekiyor.
Sırf bu yüzden fazladan bir
kaç gece uykusuz kalmanız gerekebilir yada uykularınız kaçabilir.
Herkese Bol Kazançlar!
Yorumlar
Yorum Gönder