Fiyatı Çok Bulan Müşteriye Ne Demeli?

Eğer bir kaç yıldır freelance olarak dışardan işler yapıyorsanız mutlaka verdiğiniz fiyatı beğenmeyen bir çok müşteri ile karşılaşmışsınızdır. Belki istemediğiniz fiyatlara tasarım geliştirdiğiniz müşterileriniz bile olmuştur. Aslında bu durumu iyi değerlendirmek gerekiyor, iyi bir tasarımcıysanız herşey çok farklı olabilir.
Her iki tarafta bu durumda yüzü gülen taraf olmak ister. Siz para kazanacağınız işler yapmak isterseniz, müşteriniz ise en iyi işi en uygun fiyata yaptırmak ister ve bu düşünce hiç bir müşteride değişmez. Bunun her zaman farkında olmanızda yarar var.
Eğer müşteriniz fiyatın çok pahalı olduğunu düşünüyorsa, müşterinize doğru yanıtı vermeniz ve doğru şekilde açıklamanız gerekir. İşte müşterinize fiyat politikanızı açıklayabileceğiniz öneriler…

İlk Görüşme, İlk İntiba

Müşteriniz ilk bakışta sizin neler yaptığınızı ve neler yapabileceğinizi bilemez. Bu yüzden her zaman üzerinde durduğumuz bir konu portfolyo sitesi şart!
Neler yapabileceğinizi, bu zamana kadar neler yaptığınızı şeffaf bir biçimde anlatın. Özellikle müşterinin istediği çalışma konusundaki tecrübelerinizi paylaşın. Yapacağınız işin üstesinden kolayca gelebileceğinize inandırın ve en önemlisi müşterinin güvenini kazanın.
İş konuşurken kendi işinizi yapıyormuş gibi konuşun. Müşterinin anlattıklarını sahiplenin.

Empati Kurmaya Çalışın.

Yüzlerce lira vereceğiniz bir kişiye güvenmeniz için nasıl nitelikler taşıması gerekiyor, bunu güzelce düşünün. Ona göre hal ve hareketlerinize dikkat edin.

Fiyatlama Konusunda Örnekler Verin.

Müşteriniz eğer bir e-ticaret sitesi tasarımı istiyorsa ilk yapmanız gereken şey hedeflerinin ne olduğunu sormak olmalı. Muhtemelen alacağınız cevap şu örneğe yakın olacaktır.
Kısa sürede aylık 10.000TL ciro hedefliyoruz.
Yıllık 120.000TL ciro yapmayı hedefleyen bir firma için vereceği 5.000TL tasarım ücreti kesinlikle onu rahatsız etmemesi gerekir. Çünkü yapacağınız tasarımı ortalama olarak 2-3 yıl rahatlıkla kullanabilir. Bu durumu müşteriye bu örnekle anlatabilirsiniz.

Nasıl Yaptığınızı Anlatın.

İşin yapılışıyla ilgili süreci kısaca anlatın. Müşterinin bu süreci bilmesinde fayda var. Çünkü yaptığınız işin “iki tık tık” diye tarif edilen işin ötesinde bir iş olduğunu hissettirmelisiniz. Harcayacağınız zaman, tasarım aşaması, müşterinin isteklerinin uygulanması v.s. Bunların hepsini dikkatle dinleyecektir.
Ayrıca fiyatı düşürmenizi isteyen müşteriler için ne kalitede iş yaptığınızdan bahsedin. Referanslarınız size burada çok yardımcı olacaktır.

Hayır Demekten Çekinmeyin.

Bir girişimci yada ticaret ile uğraşan biriyle konuşuyorsanız istemediğiniz fiyatlara işi kabul etme olasılığınız oldukça yüksektir. Bu yüzden içinize sinmeyen durumlarda hayır demeyi bilmeniz gerekiyor.
Sırf bu yüzden fazladan bir kaç gece uykusuz kalmanız gerekebilir yada uykularınız kaçabilir.

Herkese Bol Kazançlar!

 

Kaynak: http://www.gencgrafiker.com/fiyati-cok-bulan-musteriye-ne-demeli/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak

Tipografi Kurallarının Akıllıca Kullanımı