Müşterilerinize Ciddi Olduğunuzu Nasıl Gösterirsiniz?
Tektabanca (freelance) olarak
çalışmanız, müşteri edinmeye çabalamak için iyi bir fırsattır. Dışarıda verilen
mücadeleler genellikle çok çetindir ve her şeyiniz sayılıdır. Bu yazıda
müşterilerinize veya olası müşterilerinize ciddi ve uzman olduğunuzu
göstermeniz için neye odaklanmanız gerektiğini açıklayan bazı ipuçlarına göz
atacağız.
Olur da müşterilerinizi çabucak kaybetmek isterseniz
düşünmeden hareket etmek en iyisidir! Pazar genelinde kendinizi nasıl temsil
edeceğinize yoğunlaşarak işinize zarar verecek bir çok şeyden kaçınabilirsiniz.
Onun yerine bu adımları takip ederek orada kendinize iyi bir şöhret inşa
edebilir ve tektabancalık başarısına doğru hatrı sayılır bir adım atarsınız.
Konu müşterilerle ilgilenmeye geldiğinde bir yerel
işletme sahibi veya bir tektabanca olarak çok fazla sorumluğa sahipsinizdir.
Her bir müşteri hizmet edemeyeceğiniz büyük şirketlerin ve müşterilerin daha
fazlası anlamına gelir. Ama bu durumu, onlara daha bireysel biçimde hizmet
vererek lehinize döndürebilirsiniz. Mücadele etmek her yıl zor ve daha zor
olmaya başladıkça müşterilerinizi kazanıp onları elde tutmak için her şeyi feda
etmeye hazır olmalısınız.
Şimdi püf noktalarımıza bir göz atalım.
Portfolyonuzu ve
önceki işlerinizi gösterin
Olası yeni müşteri ile veya varolan bir tanesi ile
konuşurken (sakıncası olmaksızın) portfolyonuzu
göndermek çok kıymetli olacaktır. İşte bu işinizin çeşitliliğini gösterir ve
ayrıca müşterilerinize yapabileceğiniz şeylere ilişkin daha fazla fikir
verebilir. Teklif götürmede bir dizi ürüne ve hizmete sahip olmanız ayrıca önem
arz etmektedir.
Mümkünse yüz yüze
görüşün
Bugünün internet çağında her şeyi e-posta, anlık mesajlar
ve buna benzer şeyler aracılığıyla yapıyoruz. Uygun olduğu takdirde,
müşterilerinizle buluşmak için hala çabalamanız gerekir. Bu sayede onlarla çok
daha sağlam bir bağ kurmuş olup, sadece bir avatar resmi olarak kalmayacaksınız.
Kendi deneyimlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki, eğer müşterileriniz ile
buluşma fırsatınız olursa, aranızdaki ilişki tümden yeni bir boyut
kazanacaktır. Açıktır ki bu durum tüm hallerde yapılamaz ancak fırsat olursa
bunu gerçekleştirmeyi kesinlikle düşünmelisiniz.
İsteğe göre
uyarlanmış öneri ve hizmetler verin
Tüm ciddi tasarımcılar müşterilerine ne istediklerini
tamamen verme kabiliyetine ve bazen de müşteri olmadan ayrıntıyı verme
zorunluluğuna sahiptirler. Yaratıcılığınızı kullanıp ilerde edineceğiniz her
bir müşteri için, gereken zamanı ayırın. Web sitelerini okuyun, onları daha iyi
anlamanızı sağlayacak sorular ve buna benzer şeyleri sorun. Herkese aynı
davranışı veya aynı hizmeti sunamazsınız çünkü hepsi birbirinden farklıdır.
Onların eşsiz olduklarını anlarsanız ve onların bunu hissetmelerine yardımcı
olursanız size daha ciddi bir tasarımcı olarak bakacaklardır ve muhtemelen daha
sadık olacaklardır.
Fazladan şey
vermek
Bu bir bakıma isteğe göre özelleştirme ile
alakalıdır. Ürün veya hizmetlerinizin müşterilerinize yüzde yüz uyması yetmez,
ayrıca gerektiğinde daha fazlasını vermeniz gerekir. Bu yöntem müşterileri
ciddi tutmak maksadıyla oyunu anlayanlar tarafından sık sık yapılır. Sadece
sizden istenileni yapıp da ek bir şey vermezseniz, uğruna çok çabaladığınız
müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Büyük bir proje sonrası ücretsiz danışmanlık
yapmak için bir – iki saatinizi katın, olabilirse ücretsiz güncellemeler yapın.
Fazlasını verebileceğiniz şeylerle ortaya çıkmak için hayal gücünüzü kullanın.
Müşterileriniz sizin iyi bir hizmetin nasıl verilmesi gerektiğini iyi
bildiğinizi yakında anlayacaklar.
Rakipleriniz
hakkında asla kötü konuşmayın
Okuduğum
dönemlerden oldukça iyi hatırladığım şeylerden biri de öğretmenimizin bize,
gerçek bir tasarımcının profesyonel olması için nasıl hareket etmesi
gerektiğini öğretmesiydi. Ve bu karşılaştığınız tüm durumlar için geçerlidir.
Kendinizi iyi göstermek için başkası hakkında asla kötü konuşmayın. Şunu kesin
olarak belirtebilirim ki bu en azından %90, belki de %100 yanlıştır. İyi bir
hizmet veriyorsanız ve harika ürünleriniz varsa, onlar zaten kendileri için
konuşacaklarıdır. Eğer başkaları hakkında kötü konuşursanız amatör
görünürsünüz. Müşterileriniz hemencecik fark eder!
İş ile arkadaşlığı
karıştırmayın
Müşterilerle
arkadaş olmak pek tabii geçerlidir. Fakat unutmayın ki bu bağın iş bölümünü
fazladan ciddi tutmalısınız. Arkadaşlıklar işi engellememelidir. Birazcık
uygulama ve odaklanma ile iş ve kişisel tarafınız arasında geçiş
yapabileceksiniz. Bunun farkında değilseniz bir çok şey etkilenir.
Sözlerinizi Tutun
Yapacağınızı söylediğiniz şeyi yaparak, ciddi ve
istikrarlı bir duruş sergilersiniz. Yani müşteri kazanma uğruna tutamayacağınız
sözleri sakın vermeyin. Er geç yakanıza yapışmak için geri dönecektir.
Müşterilerin her zaman güvendiği ve size bağlılıkla ödeme yapıp sizi güzel
biçimde ünlendirdiği kişi olun.
Sonuç
Burada
belirtilenler iş dünyasında iken müşterilerinize ciddi olduğunuzu ve oyun
oynamadığınızı nasıl gösterebileceğinizi irdeleyen bazı ipuçlarıydı. Bu
şeylerin çoğu mantıklı olsa da anın hararetinden dolayı her zaman kolay
hatırlanamaz. Olanak dahilindeyken bunları aklınızda tutmaya çalışın ve bu
sayede belki daha mutlu müşteriler için size birazcık yardımcı olabilirler.
Kaynak: http://www.1stwebdesigner.com/design/show-your-clients-serious-attitude/
Yorumlar
Yorum Gönder