Müşterilerinize Ciddi Olduğunuzu Nasıl Gösterirsiniz?



          Tektabanca (freelance) olarak çalışmanız, müşteri edinmeye çabalamak için iyi bir fırsattır. Dışarıda verilen mücadeleler genellikle çok çetindir ve her şeyiniz sayılıdır. Bu yazıda müşterilerinize veya olası müşterilerinize ciddi ve uzman olduğunuzu göstermeniz için neye odaklanmanız gerektiğini açıklayan bazı ipuçlarına göz atacağız.

            Olur da müşterilerinizi çabucak kaybetmek isterseniz düşünmeden hareket etmek en iyisidir! Pazar genelinde kendinizi nasıl temsil edeceğinize yoğunlaşarak işinize zarar verecek bir çok şeyden kaçınabilirsiniz. Onun yerine bu adımları takip ederek orada kendinize iyi bir şöhret inşa edebilir ve tektabancalık başarısına doğru hatrı sayılır bir adım atarsınız.

            Konu müşterilerle ilgilenmeye geldiğinde bir yerel işletme sahibi veya bir tektabanca olarak çok fazla sorumluğa sahipsinizdir. Her bir müşteri hizmet edemeyeceğiniz büyük şirketlerin ve müşterilerin daha fazlası anlamına gelir. Ama bu durumu, onlara daha bireysel biçimde hizmet vererek lehinize döndürebilirsiniz. Mücadele etmek her yıl zor ve daha zor olmaya başladıkça müşterilerinizi kazanıp onları elde tutmak için her şeyi feda etmeye hazır olmalısınız.

            Şimdi püf noktalarımıza bir göz atalım.



            Portfolyonuzu ve önceki işlerinizi gösterin

            Olası yeni müşteri ile veya varolan bir tanesi ile konuşurken (sakıncası olmaksızın) portfolyonuzu göndermek çok kıymetli olacaktır. İşte bu işinizin çeşitliliğini gösterir ve ayrıca müşterilerinize yapabileceğiniz şeylere ilişkin daha fazla fikir verebilir. Teklif götürmede bir dizi ürüne ve hizmete sahip olmanız ayrıca önem arz etmektedir.


            Mümkünse yüz yüze görüşün

            Bugünün internet çağında her şeyi e-posta, anlık mesajlar ve buna benzer şeyler aracılığıyla yapıyoruz. Uygun olduğu takdirde, müşterilerinizle buluşmak için hala çabalamanız gerekir. Bu sayede onlarla çok daha sağlam bir bağ kurmuş olup, sadece bir avatar resmi olarak kalmayacaksınız. Kendi deneyimlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki, eğer müşterileriniz ile buluşma fırsatınız olursa, aranızdaki ilişki tümden yeni bir boyut kazanacaktır. Açıktır ki bu durum tüm hallerde yapılamaz ancak fırsat olursa bunu gerçekleştirmeyi kesinlikle düşünmelisiniz.


            İsteğe göre uyarlanmış öneri ve hizmetler verin

            Tüm ciddi tasarımcılar müşterilerine ne istediklerini tamamen verme kabiliyetine ve bazen de müşteri olmadan ayrıntıyı verme zorunluluğuna sahiptirler. Yaratıcılığınızı kullanıp ilerde edineceğiniz her bir müşteri için, gereken zamanı ayırın. Web sitelerini okuyun, onları daha iyi anlamanızı sağlayacak sorular ve buna benzer şeyleri sorun. Herkese aynı davranışı veya aynı hizmeti sunamazsınız çünkü hepsi birbirinden farklıdır. Onların eşsiz olduklarını anlarsanız ve onların bunu hissetmelerine yardımcı olursanız size daha ciddi bir tasarımcı olarak bakacaklardır ve muhtemelen daha sadık olacaklardır.


            Fazladan şey vermek

             Bu bir bakıma isteğe göre özelleştirme ile alakalıdır. Ürün veya hizmetlerinizin müşterilerinize yüzde yüz uyması yetmez, ayrıca gerektiğinde daha fazlasını vermeniz gerekir. Bu yöntem müşterileri ciddi tutmak maksadıyla oyunu anlayanlar tarafından sık sık yapılır. Sadece sizden istenileni yapıp da ek bir şey vermezseniz, uğruna çok çabaladığınız müşterilerinizi kaybedebilirsiniz. Büyük bir proje sonrası ücretsiz danışmanlık yapmak için bir – iki saatinizi katın, olabilirse ücretsiz güncellemeler yapın. Fazlasını verebileceğiniz şeylerle ortaya çıkmak için hayal gücünüzü kullanın. Müşterileriniz sizin iyi bir hizmetin nasıl verilmesi gerektiğini iyi bildiğinizi yakında anlayacaklar.


            Rakipleriniz hakkında asla kötü konuşmayın

            Okuduğum dönemlerden oldukça iyi hatırladığım şeylerden biri de öğretmenimizin bize, gerçek bir tasarımcının profesyonel olması için nasıl hareket etmesi gerektiğini öğretmesiydi. Ve bu karşılaştığınız tüm durumlar için geçerlidir. Kendinizi iyi göstermek için başkası hakkında asla kötü konuşmayın. Şunu kesin olarak belirtebilirim ki bu en azından %90, belki de %100 yanlıştır. İyi bir hizmet veriyorsanız ve harika ürünleriniz varsa, onlar zaten kendileri için konuşacaklarıdır. Eğer başkaları hakkında kötü konuşursanız amatör görünürsünüz. Müşterileriniz hemencecik fark eder!


            İş ile arkadaşlığı karıştırmayın

            Müşterilerle arkadaş olmak pek tabii geçerlidir. Fakat unutmayın ki bu bağın iş bölümünü fazladan ciddi tutmalısınız. Arkadaşlıklar işi engellememelidir. Birazcık uygulama ve odaklanma ile iş ve kişisel tarafınız arasında geçiş yapabileceksiniz. Bunun farkında değilseniz bir çok şey etkilenir.


            Sözlerinizi Tutun

            Yapacağınızı söylediğiniz şeyi yaparak, ciddi ve istikrarlı bir duruş sergilersiniz. Yani müşteri kazanma uğruna tutamayacağınız sözleri sakın vermeyin. Er geç yakanıza yapışmak için geri dönecektir. Müşterilerin her zaman güvendiği ve size bağlılıkla ödeme yapıp sizi güzel biçimde ünlendirdiği kişi olun.


            Sonuç

            Burada belirtilenler iş dünyasında iken müşterilerinize ciddi olduğunuzu ve oyun oynamadığınızı nasıl gösterebileceğinizi irdeleyen bazı ipuçlarıydı. Bu şeylerin çoğu mantıklı olsa da anın hararetinden dolayı her zaman kolay hatırlanamaz. Olanak dahilindeyken bunları aklınızda tutmaya çalışın ve bu sayede belki daha mutlu müşteriler için size birazcık yardımcı olabilirler.

Kaynak: http://www.1stwebdesigner.com/design/show-your-clients-serious-attitude/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak

Tipografi Kurallarının Akıllıca Kullanımı