Logo Tasarım Eğitimi



           Tanıtım

            Markalaşma işleminin ana yönlerinden biri de logo gelişimi içermesidir. Logonuz, marka işaretiniz, başka bir deyişle markasal tanınmanızda büyük bir rol oynayacağı gibi markanızı da tam olarak yansıtmalıdır. Yine de bundan, markalaşma sürecinizin logoyu geliştirdiğinizde sonlanacağı anlamı çıkarılmamalıdır, markalaşma çok fazla zaman alır, taahhüt, yönetme becerileri ve en sonunda, diğerlerinin size ve işinize sahip olma isteği görüntüsünü yansıtma yeteneğidir.

            Bu eğitim her iki tarafa da olası müşterilerine fayda sağlamaya yöneliktir, böylece onlar da logo tasarım sürecimize ve yöntemlerimize karşı tamamen geniş kapsamlı bir bakışa sahip olabilirler, kullanıcılarımızda çoğu logo tasarımı ve geliştirimi işlemiyle ilgilenmektedirler.

            Bu eğitimin amacına yönelik olarak, Logo Tasarım Dünyası diye adlandırılıp LTD diye kısaltılan hayali bir şirket için bir logo tasarlayıp geliştireceğiz.

            Proje Başlangıcı ve Tasarım Özeti

            Proje, (hayali) müşterimizden ayrıntılı bir tasarım özeti aldığımızda başlar. Bu, tasarım sürecinin önemli bir kısmıdır çünkü bize müşterinin sezgileri, ihtiyaçları, beklentileri ve hedefleri hakkında olmazsa olmaz bilgileri sağlar.Projenin doğasını anlamak iki tarafın da çok değerli zamanını (parasını) kurtardığından ve firmaya etkili ve uzman bir üretimle sonuçlanacak başlama noktası sağlayacağından dolayı, tasarımcı ve müşteri için faydalıdır.

            Müşterimizin verdiği bilgiye dayanarak şimdi bunun güçlü, dayanıklı, yaratıcı ve oldukça motive edilmiş eğitimli üniversite öğrencilerinden oluşan bir gençlik organizasyonu olduğunu biliyoruz. İnandıkları şeye karşı çok tutkulular; bireysellik, el erki (demokrasi), yaratıcılık, güncel düşünme, gözü pek ve hareketli bir tavır. Hedef kitleleri öğrencilerden, genç uzmanlardan ve özgür girişimcilerden meydana gelmektedir.

            Bizden, kolay tanınabilir, kesin biçimde bu özellikleri ifade eden şık bir grafik çalışması oluşturmamızı bekliyorlar

            Araştırma

            Araştırma yapmak tasarım sürecinin ilk evresine işaret eder. Bu evre interneti tarayarak çok fazla zaman harcama anlamına gelir, ilk olarak endüstriye ilişkin araştırmalar yaparak müşterimizin yarışmasını ve buna benzer eğilimleri tanıyalım.

            Canlandırma

            İşte burası eğlenceli kısım. Tüm gerekli bilgiyi topladıktan sonra, çokça okumanın ve beyin fırtınalarının ardından, fikirlerimizi canlandırmaya hazırız. Kağıda kalem ile çizim yapmak bizim için en çok sevdiğimiz yöntemdir ama yine de bu kişisel seçiminizdir.

            Durup mola vermenin çok faydalı olduğu kanıtlanmıştır. Projeye karşı olan ilgiyi kaybettirecek ve hayal kırıklığına yol açacak belli noktalara saplanıp kalmak çok kolaydır. Projeyi bir süreliğine dinlendirmek her zaman iyidir, çünkü ona geri döndüğünüzde işinizi daha tarafsızca yargılayabilir ve daha ilerdeki geliştirimler için hangi kavramın size daha sağlam bir zemin sağladığını bilirsiniz.

            Verdiğimiz aradan sonra geliştireceğimiz logonun üzerine ana konseptimiz olacak fikri seçtik. Biçimlendirilmiş bir yumruk kullanacağız, bu logo tasarım projesinde tüm yönleri birleştirecek bir simgedir.

            Fikirlerinizi gözünüzün önünde canlandırmanızın çok yararlı olmasını sağlayan diğer bir yöntem de fikirlerinizin fotoğrafını çekmektir, tabi mümkün olduğunda. Arzu ettiğimiz simge ve aklımızdaki perspektif ile, şu fotoğrafı çektik:












            Çizimler

            Fotoğraftaki görsele dayanarak bir yumruk çizdik. Gördüğünüz gibi yumruğun dış hatlarını vurgulamak logoyu geliştirmek için iyi bir başlangıç noktasıdır fakat biz bu fikirden derhal vazgeçeceğiz çünkü adımlamak istediğimiz yol bu değil.


 







      Onun yerine modern, biçimlendirilmiş, kolay tanınabilir bir simge arıyoruz, bu nedenle yumruk çizimini araştırmaya devam ediyoruz, şimdi daha basit bir sürüm ile karşımıza çıkıyor.













        Bir önceki karalama bize doğru yönde rehberlik etti ve şimdi yumruk çiziminin bir versiyonu, bir sesi var, bizce oldukça sağlam ve anımsanabilir, aynı zamanda çok yaratıcı güncel.  













            Şimdi bilgisayarımızın başına geçebiliriz.     

            Bilgisayarda Geliştirmek

Logo işareti oluşturmak

Bu eğitimin amacı için, Adobe Illustrator kullanacağız.

Araç çubuğundan, basit bir dikdörtgen çizme için dikdörtgen aracını seçin, tıpkı aşağıdaki resimdeki gibi. Seçilen dikdörtgen ile sırasıyla effect > stylize > round corners kısımlarına gidin ve dikdörtgene yarı yuvarlaklık verin.












Şimdi aynı nesneyi kopyalayıp yapıştırın. Yeni nesneye tıklayın ve boynu hafifçe uzatın. 














Dört parmağı da oluşturmak için aynı izleci tekrarlayın. İnsan parmaklarının farklı ölçülerini andırsın diye nesnenin yüksekliğini artırın.














En küçük serçe parmağı kopyalayıp yapıştırın. Yeni obje başparmağı temsil edecektir. Başparmak (nesne) tam olarak istenilen yere doğru dönderip yerleştirin.
 













Tüm dört parmak nesnelerini seçin ve arzu edilen tarafa doğru döndürün.















“Trim tool” aracını sonra kullanabilmek için nesnenin görünümünü genişletmeye ihtiyacımız vardı. Tüm nesneleri seçin ve object > expand Appearance’ı seçin.


 









Tasarımın sürekliliğini muhafaza etmek için birbirine dokunur halde olan başparmak ile diğer parmakları ayırmalıyız. İlk olarak başparmak konturu yapacağız. Kontur kalınlığının parmaklar arasındaki boşluklarla aynı olması gerekiyor. Başparmağı seçip object > path > ofset path’i seçin.

















Konturu (kenarlığı) oluşturmak için nesneyi kendiliğinden bir araya getirecektir. Konturu başparmaktan ayırmak için object > ungroup işlemini uygulayın. Konturu seçin ve daha iyi bir duruşa sahip olması için rengini değiştirin.
 












Şimdi biz iki parmağı da kontur ile düzeltmek istiyoruz. Konturu seçin ve shift tuşuna basarken kesmek istediğimiz iki parmağı seçeceğiz. Window > Pathfinder kısmından yolbulucu (pathfinder) penceresini açıp “trim” e tıklayın.














Gruplanmış nesneleri ayırmak için object > ungroup yapın, kontoru seçin ve silin. Bu, bu işlemin sonucudur.














Şirket İsmini Uygulamak
                                      
            Logo işaretimize sahip olduğumuza göre şimdi bir şirket adı uygulamayı isteyebiliriz. Şirketin adını içeren başka bir benzer yuvarlak nesne yaratmanın en iyi olduğunu düşündük. Araç kutusundan dikdörtgen aracını seçin ve tıpkı alttaki görselde olduğu gibi tekrar basit bir dikdörtgen çizin. Seçilen dikdörtgen ile effect > stylize > round corners kısmına gidin ve dikdörtgene yarı yuvarlak verin. Bu nesneyi kırmızıya boyamayı seçtik çünkü bu renk logo işaretiyle iyi anlaşıyor ve şirket adına daha fazla dikkat getiriyor.


 



  













Doğru Tipografiyi Seçmek

            Doğru tipografiyi seçmek logo geliştirme sürecinin çok önemli bir parçasıdır. Yazı tipi seçimi: neyi iletmeye çalıştığınıza, yazı tipi amacının ne olduğuna, ne kadar boşluğun dolması gerektiğine ve buna benzer şeye göre değişir. Tasarımımızın yuvarlak köşeler kullanmasından ve bizim kendinden geçmiş bir şirket adı istemeyişimizden bu yana yuvarlak köşeli sade yazı tipleri kullanmaya karar verdik. (Herhangi bir karmaşık ayrıntı olmadan)

            Bu eğitimin maksadı için “Arial Rounded” olarak isimlendirilen yazı tipini kullanıyorum.
            Şimdi “Type Tool” ‘u seçin ve ihtiyacımız olan kelimeyi yazın.





















            Bu nihai sonuçtur. Müşterilerinize çalışmanızın vektör dosyalarını sağlamanız her zaman en iyisidir çünkü vektörler herhangi bir nitelik kaybına uğramadan herhangi bir boyuta ölçeklenebilirler.

            Aşağıda görebildiğiniz logoyu aynı zamanda gri ölçekte ve siyah olarak oluşturduk. İyi, güçlü bir logonun siyah ve beyaz sürümünde etkisini yitirmesi gerekir.



 






















Kurumsal Kimlik

            Yapılan iyi bir logoya sahip olmak sadece tek bir şeydir. Ayırt edilebilir kurumsal kimlik oluşturmak için logoyu kullanmak, bu eğitimde şu ana dek yaptığımız her şey kadar önemlidir.

            Aşağıda gördüğünüz görsel, istikrarlı tasarımın, yaratıcılığın ve uzman çekiciliğin harika bir örneğidir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tasarımcılar için Renk Kuramı 3.Bölüm - Kendi Renk şemanızı nasıl oluşturursunuz?

Renk Kuramını Anlamanın Temelleri

Benzeşik Renkleri Anlamak