Logo Tasarım Eğitimi
Tanıtım
Markalaşma
işleminin ana yönlerinden biri de logo gelişimi içermesidir. Logonuz, marka
işaretiniz, başka bir deyişle markasal tanınmanızda büyük bir rol oynayacağı
gibi markanızı da tam olarak yansıtmalıdır. Yine de bundan, markalaşma
sürecinizin logoyu geliştirdiğinizde sonlanacağı anlamı çıkarılmamalıdır,
markalaşma çok fazla zaman alır, taahhüt, yönetme becerileri ve en sonunda,
diğerlerinin size ve işinize sahip olma isteği görüntüsünü yansıtma
yeteneğidir.
Bu
eğitim her iki tarafa da olası müşterilerine fayda sağlamaya yöneliktir,
böylece onlar da logo tasarım sürecimize ve yöntemlerimize karşı tamamen geniş
kapsamlı bir bakışa sahip olabilirler, kullanıcılarımızda çoğu logo tasarımı ve
geliştirimi işlemiyle ilgilenmektedirler.
Bu
eğitimin amacına yönelik olarak, Logo
Tasarım Dünyası diye adlandırılıp LTD
diye kısaltılan hayali bir şirket için bir logo tasarlayıp geliştireceğiz.
Proje Başlangıcı ve Tasarım Özeti
Proje, (hayali)
müşterimizden ayrıntılı bir tasarım özeti aldığımızda başlar. Bu, tasarım
sürecinin önemli bir kısmıdır çünkü bize müşterinin sezgileri, ihtiyaçları,
beklentileri ve hedefleri hakkında olmazsa olmaz bilgileri sağlar.Projenin
doğasını anlamak iki tarafın da çok değerli zamanını (parasını) kurtardığından
ve firmaya etkili ve uzman bir üretimle sonuçlanacak başlama noktası sağlayacağından
dolayı, tasarımcı ve müşteri için faydalıdır.
Müşterimizin
verdiği bilgiye dayanarak şimdi bunun güçlü, dayanıklı, yaratıcı ve oldukça
motive edilmiş eğitimli üniversite öğrencilerinden oluşan bir gençlik
organizasyonu olduğunu biliyoruz. İnandıkları şeye karşı çok tutkulular;
bireysellik, el erki (demokrasi), yaratıcılık, güncel düşünme, gözü pek ve
hareketli bir tavır. Hedef kitleleri öğrencilerden, genç uzmanlardan ve özgür
girişimcilerden meydana gelmektedir.
Bizden,
kolay tanınabilir, kesin biçimde bu özellikleri ifade eden şık bir grafik
çalışması oluşturmamızı bekliyorlar
Araştırma
Araştırma yapmak
tasarım sürecinin ilk evresine işaret eder. Bu evre interneti tarayarak çok
fazla zaman harcama anlamına gelir, ilk olarak endüstriye ilişkin araştırmalar
yaparak müşterimizin yarışmasını ve buna benzer eğilimleri tanıyalım.
Canlandırma
İşte
burası eğlenceli kısım. Tüm gerekli bilgiyi topladıktan sonra, çokça okumanın
ve beyin fırtınalarının ardından, fikirlerimizi canlandırmaya hazırız. Kağıda
kalem ile çizim yapmak bizim için en çok sevdiğimiz yöntemdir ama yine de bu
kişisel seçiminizdir.
Durup
mola vermenin çok faydalı olduğu kanıtlanmıştır. Projeye karşı olan ilgiyi
kaybettirecek ve hayal kırıklığına yol açacak belli noktalara saplanıp kalmak
çok kolaydır. Projeyi bir süreliğine dinlendirmek her zaman iyidir, çünkü ona
geri döndüğünüzde işinizi daha tarafsızca yargılayabilir ve daha
ilerdeki geliştirimler için hangi kavramın size daha sağlam bir zemin
sağladığını bilirsiniz.
Verdiğimiz
aradan sonra geliştireceğimiz logonun üzerine ana konseptimiz olacak fikri
seçtik. Biçimlendirilmiş bir yumruk kullanacağız, bu logo tasarım projesinde
tüm yönleri birleştirecek bir simgedir.
Fikirlerinizi
gözünüzün önünde canlandırmanızın çok yararlı olmasını sağlayan diğer bir
yöntem de fikirlerinizin fotoğrafını çekmektir, tabi mümkün olduğunda. Arzu
ettiğimiz simge ve aklımızdaki perspektif ile, şu fotoğrafı çektik:
Çizimler
Fotoğraftaki
görsele dayanarak bir yumruk çizdik. Gördüğünüz gibi yumruğun dış hatlarını
vurgulamak logoyu geliştirmek için iyi bir başlangıç noktasıdır fakat biz bu
fikirden derhal vazgeçeceğiz çünkü adımlamak istediğimiz yol bu değil.
Onun yerine modern, biçimlendirilmiş, kolay
tanınabilir bir simge arıyoruz, bu nedenle yumruk çizimini araştırmaya devam
ediyoruz, şimdi daha basit bir sürüm ile karşımıza çıkıyor.
Bir önceki karalama bize doğru yönde rehberlik etti
ve şimdi yumruk çiziminin bir versiyonu, bir sesi var, bizce oldukça sağlam ve
anımsanabilir, aynı zamanda çok yaratıcı güncel.
Şimdi bilgisayarımızın başına geçebiliriz.
Bilgisayarda Geliştirmek
Logo işareti oluşturmak
Bu eğitimin amacı için, Adobe Illustrator
kullanacağız.
Araç çubuğundan, basit bir dikdörtgen çizme için
dikdörtgen aracını seçin, tıpkı aşağıdaki resimdeki gibi. Seçilen dikdörtgen
ile sırasıyla effect > stylize > round corners kısımlarına gidin ve
dikdörtgene yarı yuvarlaklık verin.
Şimdi aynı nesneyi kopyalayıp yapıştırın. Yeni
nesneye tıklayın ve boynu hafifçe uzatın.
Dört parmağı da oluşturmak için aynı izleci
tekrarlayın. İnsan parmaklarının farklı ölçülerini andırsın diye nesnenin
yüksekliğini artırın.
En küçük serçe parmağı kopyalayıp yapıştırın. Yeni
obje başparmağı temsil edecektir. Başparmak (nesne) tam olarak istenilen yere
doğru dönderip yerleştirin.
Tüm dört parmak nesnelerini seçin ve arzu edilen
tarafa doğru döndürün.
“Trim tool” aracını sonra kullanabilmek için
nesnenin görünümünü genişletmeye ihtiyacımız vardı. Tüm nesneleri seçin ve
object > expand Appearance’ı seçin.
Tasarımın sürekliliğini muhafaza etmek için
birbirine dokunur halde olan başparmak ile diğer parmakları ayırmalıyız. İlk
olarak başparmak konturu yapacağız. Kontur kalınlığının parmaklar arasındaki
boşluklarla aynı olması gerekiyor. Başparmağı seçip object > path > ofset
path’i seçin.
Konturu (kenarlığı) oluşturmak için nesneyi
kendiliğinden bir araya getirecektir. Konturu başparmaktan ayırmak için object
> ungroup işlemini uygulayın. Konturu seçin ve daha iyi bir duruşa sahip
olması için rengini değiştirin.
Şimdi biz iki parmağı da kontur ile düzeltmek
istiyoruz. Konturu seçin ve shift tuşuna basarken kesmek istediğimiz iki
parmağı seçeceğiz. Window > Pathfinder kısmından yolbulucu (pathfinder)
penceresini açıp “trim” e tıklayın.
Gruplanmış nesneleri ayırmak için object >
ungroup yapın, kontoru seçin ve silin. Bu, bu işlemin sonucudur.
Şirket
İsmini Uygulamak
Logo
işaretimize sahip olduğumuza göre şimdi bir şirket adı uygulamayı
isteyebiliriz. Şirketin adını içeren başka bir benzer yuvarlak nesne yaratmanın
en iyi olduğunu düşündük. Araç kutusundan dikdörtgen aracını seçin ve tıpkı
alttaki görselde olduğu gibi tekrar basit bir dikdörtgen çizin. Seçilen
dikdörtgen ile effect > stylize > round corners kısmına gidin ve
dikdörtgene yarı yuvarlak verin. Bu nesneyi kırmızıya boyamayı seçtik çünkü bu
renk logo işaretiyle iyi anlaşıyor ve şirket adına daha fazla dikkat getiriyor.
Doğru
Tipografiyi Seçmek
Doğru
tipografiyi seçmek logo geliştirme sürecinin çok önemli bir parçasıdır. Yazı
tipi seçimi: neyi iletmeye çalıştığınıza, yazı tipi amacının ne olduğuna, ne
kadar boşluğun dolması gerektiğine ve buna benzer şeye göre değişir.
Tasarımımızın yuvarlak köşeler kullanmasından ve bizim kendinden geçmiş bir
şirket adı istemeyişimizden bu yana yuvarlak köşeli sade yazı tipleri
kullanmaya karar verdik. (Herhangi bir karmaşık ayrıntı olmadan)
Bu
eğitimin maksadı için “Arial Rounded” olarak isimlendirilen yazı tipini
kullanıyorum.
Şimdi
“Type Tool” ‘u seçin ve ihtiyacımız olan kelimeyi yazın.
Bu nihai sonuçtur. Müşterilerinize çalışmanızın
vektör dosyalarını sağlamanız her zaman en iyisidir çünkü vektörler herhangi
bir nitelik kaybına uğramadan herhangi bir boyuta ölçeklenebilirler.
Aşağıda
görebildiğiniz logoyu aynı zamanda gri ölçekte ve siyah olarak oluşturduk. İyi,
güçlü bir logonun siyah ve beyaz sürümünde etkisini yitirmesi gerekir.
Kurumsal
Kimlik
Yapılan
iyi bir logoya sahip olmak sadece tek bir şeydir. Ayırt edilebilir kurumsal
kimlik oluşturmak için logoyu kullanmak, bu eğitimde şu ana dek yaptığımız her
şey kadar önemlidir.
Aşağıda
gördüğünüz görsel, istikrarlı tasarımın, yaratıcılığın ve uzman çekiciliğin
harika bir örneğidir.
Yorumlar
Yorum Gönder